B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Tunjevina-jednostavno zdravo!

autor: Gomex | 07.03.2019
Tunjevina-jednostavno zdravo!

Tunjevina u svakodnevnoj ishrani je idealan saveznik u borbi za za zdravlje i vitalnost. Bogata vrlo kvalitetnim proteinima zadovoljiće sve vaše nutritivne potrebe, a mala količina masti koju prema ličnim potrebama možete prilagoditi vašoj omiljenoj hrani još jedan je od benefita tunjevine kao našeg pouzdanog čuvara zdravlja.

Tunjevina za dobro zdravlje

Esencijalne masne kiseline poput omega 3 su jedan od važnih razloga zašto je baš tuna u svakodnevnoj ishrani preporuka nutricionista širom sveta kod zdravih ljudi ali i kao pomoć pri rešavanju nekih zdravstvenih tegoba. Opšte je poznato da je tunjevina veliki prirodni izvor omega 3 masnih kiselina koje su gradivni materijal koji reguliše brojne funkcije u organizmu uključujući i imuni odgovor. Upravo ovi nutritijenti igraju važnu ulogu u pravilnom razvoju, rastu kao i radu mozga. Sočna konzervirana tunjevina u svakodnevnoj ishrani neće prijati samo vašim visokim gastronomskim prohtevima već se sa vama boriti za bolji kvalitet i lepši pogled na svaki novi dan.

Prema istraživanjima Eskimi ali i drugi ljudi koji imaju dosta morske ribe a time i tunjevine u ishrani imaju manje vrednosti LDL-a (štetnog holesterola) i idealan odnos HDL-a (dobrog holesterola) u krvi. Takva ishrana na najzdraviji način smanjuje ukupnu vrednost holesterola. Upravo omega 3 masne kiseline su zadužene za zdravlje srca i krvnih sudova, a konzumirajem tunjevine značajno se smanjuje i rizik od infarkta i moždanog udara.

Pored omega 3 masnih kiselina tunjevina je odličan izvor vitamina, belančevina i minerala zbog čega je često na jelovniku onih koji vodeći računa o zdravlju pažljivo balansiraju svoju ishranu kao i sportista. Kalcijum, kalijum, natrijum, fosfor, gvožđe, magnezijum, selen... kao i vitamini A, S, D i E preporuka su sami za sebe ali u to se mora uračunati da se riba lakše vari od crvenog mesa ali i mesa pernatih životinja.

Tunejvina u konzervi ili sveža

Najzastupljenije vrste ribe u našoj ishrani su konzervirana sardina i tunjevina. Sveža tuna takođe je veoma ukusna, ali se ređe nalazi na ribljim pijacama. A tunjevina u konzervi lako se nabavlja - ima je u svakoj samousluzi. Širok je izbor proizvođača, pa se možete odlučiti za svoj omiljeni ukus, jer ima razlika među „markama“ tunjevine. Pravi se u dve varijante - u komadićima, što je pogodnije kada želite da dodate tunu u salatu ili pravite premaze, i u krupnijim komadima koji su pogodniji za direktnu konzumaciju.