B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Proleće sa pečurkama

autor: Gomex | 01.04.2018
Proleće sa pečurkama

 Pečurke imaju dugu tradiciju primene u ishrani. Naši preistorijski preci sakupljali su pečurke za jelo, a sa razvojem civilizacije čovek je otkrivao razne vrste pečuraka i njihova različita svojstva. Jestive pečurke su odavno bile cenjene u kineskoj medicini i kulinarstvu. Čak sedam milenijuma unazad one se tamo pažljivo prikupljaju I upotrebljavaju. 

Šampinjoni, sveži ili kuvani, predstavljaju veoma dobar izvor raznih hranljivih sastojaka. Ispitivanja su pokazala da sadrže dosta dijetnih vlakana i da su bogate hitinom i beta-glukanom. Ovi sastojci su važni za zdravlje kardiovaskularnog sistema.  

Sadrže i važne minerale i vitamine i predstavljaju jedinstven izvor proteina. Interesantno je to da proteini i druge materije iz šampinjona nisu ni biljnog ni životinjskog porekla, pošto pečurke spadaju u posebnu vrstu organizama. Šampinjoni nemaju masnoća i soli, te imaju izuzetno zanemarljiv nivo lošeg holesterola.

Sa druge strane, smatraju se bogatim izvorom dijetnih vlakana, proteina, različitih vitamina i minerala, a sadrže i omega 6 masne kiseline. Šampinjoni sadrže različite vitamine i minerala, od čega posebno obiluju riboflavinom i niacinom. Takođe su i dobar izvor vitamina D, A i drugih vitamina B kompleksa. Interesantan podatak je i to da šampinjoni zapravo sadrže veći udeo vitamina C nego zelena salata. Od minerala sadrže dosta kalijuma, gvožđa i fosfora, a smatraju se jednim od najvećih prirodnih izvora dragocenog selena. Šampinjoni sadrže i značajne količine bakra i fosfora, koji su pre svega važni za skeletni sistem, za potrošnju energije i očuvanje zdrave DNK. Imaju i dobar udeo kalijuma, kao i pomentog selena, koji našem organizmu treba u maloj količini, ali je izuzetno važan za koštanozglobni sistem. 

U svakom slučaju, šampinjoni su odlična namirnica za redukcionu dijetu, zato što obiluju hranljivim materijama, a sami nisu mnogo kalorični, te mogu da se koriste na hiljadu načina. Pored ubičajenih čorbica, priloga, variva i soseva, šampinjoni su odlični i na žaru.

Šampinjoni sa mladim lukom

Sastojci: šampinjoni 400g, mladi luk 3 kom, jaje 1 kom, ulje, so i začin za jelo.

Priprema: Oprati, očistiti i iseckati šampinjone. Zagrejati ulje i dodati iseckane šampinjone. Kada dobiju zlatno žutu boju dodati mladi luk iseckan na kolutove i sve još malo propržiti. Dodati so, začin za jelo i na kraju dodati jaje i sve izmešati.

 

Prijatno!!!