B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Po ajvaru se ceo Balkan prepoznaje!

autor: Gomex | 24.01.2019
Po ajvaru se ceo Balkan prepoznaje!

Ajvar je jedna od vrlo popularnih namirnica i vrsta zimnice koja se kod nas dosta upotrebljava. Pravi se u jesen, kao i ostala zimnica, od crvenh pečenih paprika i drugih i raznih začina i drugih sastojaka, a ima izuzetno lep i specifičan ukus zbog čega se koristi kao salata, prilog ili namaz.

Ajvar ima malo kalorija!

S obzirom na to da se priprema od paprika koje su vrlo zdrave i niskokalorične ajvar i pored termičke obrade i dodataka drugih sastojaka i začina zadržava malo kalorija kao i određene vitamine i druge lekovite i hranljive materije. Paprike su poznate kao prirodni afrodizijaci stoga nije ni čudo što je ukus ajvara jedinstven. Takođe, paprike imaju i antidepresivno, diuretičko, antiseptičko djestvo.

Paprike sadrže u sebi dosta vitamina C koji potpomaže apsorpciju gvožđa i pored toga je  antioksidans što znači da one štite naš organizam od delovanja štetnih radikala, jačaju imunitet i štiti organizam od raznih bolesti. Paprike su bogate i vitaminom A koji je takođe antioksidans kao i beta karotenom. Kada su u pitanju vitamini i minerali paprika dosta njih gubi prilikom termičke obrade, posebno vitamina C koji je najmanje otporan na visoke temperature, ali zato se vitamin A zadržava u znatnoj količini kao i manje količine vlakana, gvožđa i kalcijuma.

Ajvar se upotrebljava na razne načine!

Ukoliko se u ajvar stavlja i beli luk koji ne gubi mnogo hranljivih materija prilikom termičke obrade onda je njegova nutritivna vrednost veća odnosno bogatija raznim vitaminima i mineralima dok se dodavanjem plavog patlidžana u ajvar dobija i nešto vitamina B kompleksa, pre svega B2 – riboflavin i folne kiseline – B9,  kojima to povrće obiluje. Ajvar može biti nisko do srednje kaloričan što je jedna od njegovih prednosti jer ne podstiče gojenje i ne povećava nivo lošeg holesterola u krvi jer nema mnogo loših masti u sebi.

Ajvar može da se upotrebljava na različite načine. Najlakše je ga namazati na krišku hleba kao džem ali takođe može biti magični sastojak salata, raznih jela sa testeninama i drugih kojima pojačava ukus. Za pripremu ajvara mogu se koristiti kako pečene tako i barene paprika kao i zeleni paradjz. Postoje razni recepti od starih tradicionalnih do novijih sa raznim dodacima. Ono što je bitno je činjenica da je ajvar i zdrav pored toga što je pikantnog ukusa i što je praktičan za primenu u ishrani.