B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Piletina i zdravo i ukusno!

autor: Gomex | 19.07.2018
Piletina i zdravo i ukusno!

Piletina je jedna od najzdravijih i najukusnijih vrsta mesa, koje se koristi u skoro svakoj popularnoj svetskoj kuhinji. U našoj kuhinji se često koristi, a pretežno se priprema na roštilju. Meso spremano na roštilju je veoma ukusno jer zadržava svoje sokove i poprima miris ćumura koji mu daje poseban ukus. Pileći batak (pohovan ili punjen), pileći ražnjići kao i pileće belo meso sigurno će predstavljati vrhunski obrok, u svakoj prilici.

Piletina u piramidi pravilne ishrane zauzima značajno mesto među ostalim vrstama mesa. Ona je lako svarljiva, visoke biološke vrednosti, sa optimalnim sadržajem belančevina. Belančevine koje su sadržane u pilećem mesu sa oko 20%, uz visok procenat vitamina naročito grupe B, solidnim izvorom gvožđa i drugih minerala i svega sedam do sedam odsto masti, predstavljaju odličan izvor hranljivih sastojaka niskokalorične vrednosti. U 100 gr belog mesa ima svega 97 kalorija, zatim proteina neophodnih za obnavljanje tkiva i stvaranje hormona, antitela i enzima.

Piletina utiče i da se dobro osećamo, jer aminokiselina triptofan koja je sadržana u pilećem mesu, upravo utiče na naše dobro raspoloženje. Pileće meso je idealno za decu i starije ljude jer obezbeđuje esencijalne proteine i aminokiseline neophodne za pravilan razvoj a kod starijih ljudi povoljno utiče na povišen krvni pritisak i nivo holesterola.

Zbog blagotvornog dejstva na organizam, pileće meso zajedno s ribom, prema preporuci Svetske zdravstvene organizacije, spada među vrste mesa koje bi trebalo često konzumirati. Piletina, izuzetno je zahvalna prilikom obrade u kuhinji – svaki deo može se pripremiti na mnogo raznih načina. Iz ugla nutricionizma, najprihvatljivije je jesti kuvano (i kuvano na pari) pileće meso, kao i meso pripremljeno uz minimum masnoća: na roštilju i pečeno. Kožica je najmasniji deo pileta, pa se u dijetalnoj ishrani obično izbegava.

Najcenjeniji delovi pileta i sa najmanje masnoće su filei od belog mesa, a slede bataci, karabataci, leđa, nogice i krilca. Džigerica i srca su takođe jestivi, a uz ostale delove pilećeg mesa obično idu u prerađevine. Piletina se obavezno termički obrađuje jer je moguće prisustvo salmonele kako u mesu, tako i u jajima. Da bi se salmonela uništila dovoljno je termički obraditi meso ili jaja na preko 74°C.

Meso živine spada u najcenjenije vrste mesa. Još je francuski kralj Henrik IV vodio brigu o tome da se svake nedelje u loncu njegovih podanika nađe po jedno pile. Pored toga što pruža bezbroj mogućnosti prilikom kreiranja obroka, pileće meso se odlično uklapa u preporuke za zdrav stil života. Pileće meso sadrži biološko visoko vredne belančevine, vitamine B grupe, i zdrave, organizmu nužno potrebne masne kiseline.

Živinsko meso može se preporučiti svakoj zdravoj osobi kao punovredna i korisna hrana koja uz dodatak povrća i voća čini celovit obrok koji zadovoljava sve dnevne potrebe organizma za energijom, vitaminima i mineralima.