B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Grip kod dece

autor: Dr Slavica Bekić | 12.01.2017
Grip kod dece

Zima nam je donela i grip. Boravak u kolektivima (vrtići, škole, igraonice) i u neprovetrenim, zadimljenim prostorijama pogoduje širenju i razvoju viroza, pa i gripa kod dece. Bolest je slična običnoj prehladi, ali sa težim simptomima.

Obično počinje naglo, bolom i slabošću u mišićima, malaksalošću, glavoboljom, visokom telesnom temperaturom i groznicom. Kašalj koji je često jak i uporan, serozna sekrecija iz nosa, crvene oči i kijavica. Često se javlja i grebanje u grlu, te povraćanje i učestale tečne stolice.

Lako se širi među decom, u prvom redu kapljičnim putem, kijanjem i kašljem, te putem prljavih ruku. Kijanjem i kašljanjem dete izbacuje viruse i bakterije iz disajnog puta, pa ga ujedno i čisti. Samim tim je i korisno ako se dešava u toku dana.

Tokom noći ometa san deteta, pa je dobro pred spavanje dati detetu sirup za smirivanje kašlja. Kako biste izbegli da kašalj kod vašeg deteta postane jak, suv, nadražajan i dugotrajan, potrebno je da vodite računa da vazduh u prostoriji u kojoj boravi dete, a naročito u kojoj spava, bude vlažan. To ćete postići čestim provetravanjem i koristeći ovlaživače vazduha.

Redovna toaleta nosa je od velikog značaja u cilju sprečavanja razvoja bakterijskih infekcija tokom gripa, kao što je upala srednjeg uha, sinusa, grla ili pluća.

Prirodni vitamin C (limun, narandže, kivi, đumbir, paprike, kupus...) jača imunitet i odbrambenu sposobnost organizma, pa ga treba što više uzimati i u prevenciji i u lečenju gripa. Ishrana tokom gripa treba da je laka, lako svarljiva, bogata vitaminima i mineralima.

Naročito je važno mirovanje, odmaranje, dobra hidracija organizma u vidu uzimanja mlakih čajeva, vode, limunade, a ako dete ima i crevne simptome i davanje rastvora za rehidraciju (Rehidran, Elektrolyt). Ipak vredi ona “bolje sprečiti nego lečiti” pa u ovim zimskim danima je najbolje izbegavati kolektive, duži boravak u zadimljenim i neprovetrenim prostorijama, više boraviti na svežem vazduhu, zdrava ishrana, bogata vitaminom C, dobra lična higijena i dobra higijena prostora u kome boravimo.