B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Patlidžan sa orasima

autor: Gomex | 11.08.2022
Patlidžan sa orasima

Patlidžan je srodan sa paradajzom, ljutom paprikom i krompirom. On ima nizak sadržaj makronutrijenata, kao i mikronutrijenata, ali zbog svoje sposobnosti da tokom kuvanja apsorbuje ulja i različite ukuse - njegova upotreba se odomaćila u svim delovima sveta.

Patlidžan-poreklo i verovanja

Iako ne postoje pisani tragovi, veruje se da je patlidžan poreklom iz Indije. Ipak, takođe je poznato da se još od praistorije uzgaja i u južnoj i istočnoj Aziji. Prvi poznati zapis o ovoj biljci nalazi se u drevnim kineskim poljoprivrednim spisima, a moguće je pronaći i brojne arapske nazive za patlidžan koji ukazuju na to da su ga Arapi u ranom srednjem veku gajili širom Mediterana. U 8. veku, upravo su Arapi doneli patlidžan u Španiju. 

Nekada se verovalo da je plod patlidžana izuzetno otrovan, a prava istina je da cvetovi i listovi mogu biti otrovni ako se konzumiraju u velikim količinama (zbog prisustva solanina). U prilog tome ide i činjenica da u italijanskom folkloru postoji verovanje da patlidžan može izazvati ludilo. U Egiptu, tokom 19. veka, za ludilo se govorilo da je „češće i nasilnije“ u leto, kada je patlidžan u sezoni.

Patlidžan sa orasima

Sastojci:
2 velika patlidžana, 5 čenova belog luka, so, biber, 1 kašika maslinovog ulja, 2dl čvrstog punomasnog jogurta, 1 kašika mlevenih i 1 kašika seckanih oraha.

Priprema:
Patlidžan oljuštite i isecite na kriške. Posolite i ostavite oko 15 minuta. Dobro operite i osušite. U tiganj stavite dve do tri kašike ulja i propržite patlidžan do zlatnosmeđe boje. Zatim dodajte toliko vode da patlidžan bude skoro pokriven. Poklopite tiganj i dinstajte na tihoj vatri oko 10 minuta (ili dok potpuno ne omekša). Izgnječite patlidžan viljuškom, posolite, pobiberite i izgnječite beli luk. Stavite u staklenu ili keramičku posudu i dodajte jogurt, seckane orahe i kašiku maslinovog ulja. Lagano mešajte, najbolje drvenom kašikom. Ukrasite listom korijandera ili peršuna, pospite sa malo mlevenih oraha i nekoliko kapi maslinovog ulja. Poslužite kao hladno predjelo, ili kao prilog mesu sa roštilja.