B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

DAN LJUBAVI IZLAZEĆEG SUNCA

autor: Gomex | 08.02.2018
DAN LJUBAVI IZLAZEĆEG SUNCA

Dan Svetog Trifuna, poznatiji kao Dan zaljubljenih, dan je kada parovi slave svoju ljubav. Na ovaj dan, jače polovine trude se da svoje dame obaspu pažnjom i poklonima, a bombonjere su najlepši i najromantičniji iskaz ljubavi. Manje-više, u svim delovima sveta, ovaj praznik ljubavi slavi se na identičan način. Međutim u Japanu tradicija poklanjanja neguje se u malo drugačijem smeru.

Dan zaljubljenih u Japanu slavi se kao nigde drugde na svetu. Svakog 14. dana u mesecu, poklone daju samo pripadnice lepšeg pola. U drugim zemljama za ovu priliku biraju se cveće, asesoari, parfemi i mnoge sitnice, dok Japanke već godinama striktno poklanjaju lepo upakovane čokolade i bombonjere. Na ovaj način, Japanke čokoladom pokazuju ljubav prema svojim izabranicima, ali i poštovanje prema kolegama, prijateljima i muškim članovima porodice.

Početkom februara japanske radnje, bez izuzetka, otvaraju poseban prostor za desetine vrsta domaće i strane čokolade u najrazličitijim pakovanjima, od samo nekoliko čokoladnih bombona, do luksuznih bombonjera.

U početku, Japanke su čokoladu poklanjale samo muškarcu u koga su zaljubljene, ali uzimajući u obzir japansku kulturu brige za osećanja drugih i vrlinu zahvalnosti prema porodici, učiteljima i saradnicima na poslu, Japanke su ubrzo počele da čokolade poklanjaju i braći i očevima, te poslodavcima i kolegama.

Prilikom poklanjanja bombonjera, Japanke prave veliku razliku. Naime, kada kupuju za dečka, muža ili muškarca kojem će tek izjaviti ljubav, biraju kvalitetnije, lepše upakovane i skuplje čokolade, te dodaju pisanu poruku ili još neki manji poklon. U svakodnevnom govoru su se iz tog razloga odomaćili izrazi koji u slobodnom prevodu, znače „čokolada za onog pravog” i „čokolada iz osećaja dužnosti”.

Nakon što se čokolada pokazala kao jedini poklon za Dan zaljubljenih, jedan proizvođač krem slatkiša, poučen primerom kolega iz industrije čokolade, lansirao je 1965. godine reklamnu kampanju u kojoj je pozivao muškarce da budu fini i svojim devojkama i ženama uzvrate poklon, i to u vidu belog kolača, tačno mesec dana nakon Dana zaljubljenih. Tako je nastao takozvani „Beli dan”, tipično japanski praznik, koji se obeležava 14. marta, tačno mesec dana nakon Svetog Valentina, kada muškarci dame obraduju belim čokoladama.