B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Energija svima potrebna...

autor: Gomex | 05.07.2018
Energija svima potrebna...

Energetska pića su nastala iz želje da se pomogne ljudima u prevazilaženju fizičkih napora, sa idejom o davanju dodatne energije i poboljšanju opšteg stanja ljudskog organizma. Međutim, tokom godina, ona su prerasla taj isključivo funkcionalni benefit i među potrošačima su zauzela mesto pića koja izazivaju brojne pozitivne emocije i asocijacije, doprinose boljem raspoloženju, podizanju samopouzdanja. Takođe, marker su životnog stila, obeležje modernog, aktivnog čoveka.

Od svojih početaka pa do danas, sastav energetskih pića se nije mnogo promenio. Zanimljivo je, naime, da različiti brendovi energetskih pića imaju veoma slične sastojke. Obavezni su šećer, kompleksi vitamina B, taurin i kofein. Sastojci koji su najzaslužniji za ‘energetski podstrek’ su zapravo šećer i kofein.

Jedno od prvih energetskih pića na svetu je bilo hemijski napravljeno za ragbi tim Univerziteta u Floridi, sredinom šezdesetih. Stvoreno je sa idejom da nadoknadi gubitak tečnosti i elektrolita kod igrača i time poboljša njihovu igru na terenu.

Tokom šezdesetih i sedamdesetih godina energetska pića su uglavnom konzumirali sportisti i ljudi koji su se bavili intenzivnim fizičkim aktivnostima. Široj populaciji ova pića nisu bila ni previše poznata, a ni primamljiva za konzumaciju. Razlog možda leži pre svega u tome što se u reklamiranju intenzivno insistiralo na prikazivanju efekata ovih pića, a običnom potrošaču nije delovalo da mu je instant obnova energije neophodna. Zato su se ova pića, kao i sama kategorija, dugo posmatrala kao “sportska pića”, namenjena i interesantna samo ljudima koji se izlažu fizičkim naporima.

Do razvijanja šire konzumacije je došlo tek krajem osamdesetih godina. Od devedesetih sledi ekspanzija energetskih pića. Imajući u vidu da je kategorija energetskih napitaka u konstantnom rastu, u poslednjih desetak godina pojavili su se mnogi proizvođači sa svojim ponudama. Ovom profitabilnom “zalogaju” nisu odolele ni najveće svetske kompanije koje se bave proizvodnjom pića, koje su se u utakmicu uključile sa svojim brendovima. Kategorija energetskih pića u Srbiji je izuzetno razvijena i najveće je u jugoistočnoj Evropi.

Energetska pića izvorno potiču iz Azije i javljaju se oko 1963. godine. 

Gust sirupast napitak su najpre koristili japanski poslovni ljudi pre odlaska na sastanke s ciljem da zadrže budnost i koncentraciju. Austrijanci su 1987. prvi put predstavili svoje energetsko piće. U Nemačkoj i Engleskoj počinje prodaja devedesetih, dok je Francuska tek 2008. dopustila ovih pića uz jasne oznake i ograničenja upotrebe.