B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

ČEŠKA ZEMLJA SA VELIKOM PIVSKOM TRADICIJOM

autor: Gomex | 04.10.2017
ČEŠKA ZEMLJA SA VELIKOM PIVSKOM TRADICIJOM

Zaboravite sve što ste čuli o Englezima, Ircima i Nemcima - najveće pivopije u odnosu na broj stanovnika su Česi. Oko 10,5 miliona Čeha godišnje popije oko 15 miliona hektolitara piva, tačnije 151 litar po stanovniku.

Teoretski, dakle, svaki Čeh dnevno popije najmanje jednu kriglu od pola litra.

Poređenja radi, prosečan stanovnik Srbije godišnje popije “samo” 60 litara piva. Popularnost piva u Češkoj, ali i prepoznatljivost brendova, teško je objasniti ako se zanemari istorija jer se pivo smatra delom nacionalne kulture i običaja.

Naime, tragovi pivarstva sežu više od 1.000 godina unazad. U manastiru Brevnov u Pragu monasi su pravili pivo još 993. godine, dok je prva pivara u tom gradu sagrađena 1118. Ni drugi regioni u Češkoj, koji su do danas poznati po pivu, ne zaostaju mnogo. U Brnu se pivo pravi od XII veka, a u Plzenu i Češkim Budejovicama od XIII veka.

Česi snagu piva ne izražavaju u procentu alkohola, već u takozvanim “platoima” koji pokazuju koncentraciju šećera. Slabija piva, od 10 “platoa”, imaju, na primer, oko četiri odsto alkohola, dok pivo s 12 “platoa” sadrži pet odsto alkohola. U poslednje vreme, u Češkoj je sve popularnije pivo od 11 “platoa”, koje ima nešto manje od pet odsto alkohola i nešto je blažeg ukusa od standardnog.

Kakva inovacija može da se izmisli u vezi sa pivom?

I u Češkoj su, kao i u Srbiji, aktuelne kampanje za odgovorno konzumiranje piva, potrošači su skloni probanju različitih piva i menja se, uopšte, čitava kultura pijenja. Otud i proizvođači veću pažnju posvećuju inovacijama, kako u vrstama piva (kao što je pomenuta “jedanaestica” ili pivo posebno pravljeno za dijabetičare), tako i zanimljivim pakovanjima (poput samohladećih burića ili specijalnih novogodišnjih paketa), novim ukusima, partnerstvima sa značajnim festivalima i sportskim manifestacijama...