Pez je nastao pre nešto više od devedeset godina, a njegov kreator je bio Edvard Has iz Beča. Prvobitno su čuvene bombonice imale ukus peperminta i bile su namenjene pušačima. Naziv ovog proizvoda potiče od nemačke reči za nanu - PfeffErminZ.
Pez bombone su 1927. prodavane u metalnim kutijicama i tako je bilo sve do 1948. godine, kada su proizvođači smislili novo rešenje, dizajnirano tako da formom podseća na upaljač. Izmađu ostalog, novo pakovanje je zadovoljavalo više higijenske standarde. Kada je sredinom pedesetih došlo vreme da se osvoji tržište Amerike, u „Pezu” su došli na genijalnu ideju - da proizvod modifikuju tako da bude primamljiviji deci.
Pakovanje bombonica je tada dobilo „glavu”, a 1987. godine - figurice koje su postale nezaobilazan deo pop kulture dobile su i „noge”. Tokom godina, i paleta ukusa se proširila, a Pez je postao više od bombona - nezamenjivi deo detinjstva klinaca širom sveta. Ipak, ima i odraslih koji ne mogu da im odole, a pošto se svake godine pojavljuju nove figure, u mnogim zemljama postoje i pravi klubovi kolekcionara.
Roditelji ponekad nemaju dovoljno razumevanja za potrebu deteta da poseduje što više figurica (ili šta god drugo da je predmet sakupljanja), međutim – psiholozi tvrde da kolekcionarstvo sa sobom nosi mnoštvo benefita za najmlađe. Za njih je to više od zadovoljstva, jer im na neki način daje osećaj moći. Što je njihova zbirka veća, to se osećaju vrednijim.
Ma koliko roditeljima ti predmeti delovali bezvredno, za decu oni predstavljaju pravo blago. Za svaki deo kolekcije vezuje ih neka uspomena i u tome je njihova dragocenost. Osim toga, prilikom sakupljanja, brigom o kolekciji i razmenom duplikata mališani će steći i druge veštine značajne za njihov razvoj.