B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Namirnice koje snižavaju krvni pritisak

autor: Gomex | 08.01.2021
Namirnice koje snižavaju krvni pritisak

Na pojavu hipertenzije najviše utiču stres, gojaznost, prekomerna upotreba soli, preterani unos alkohola i kafe, pušenje i fizička neaktivnost. Dakle, i praznici mogu biti opasni ukoliko stvari ne držmo pod kontrolom... Baš zbog toga navodimo namirnice koje prirodno snižavanju pritisak.

Banane

Banane sadrže dosta kalijuma koji u lečenju hipertenzije ima veoma značajnu ulogu. Iz tog razloga, svakog dana pojedite po jednu bananu. Preporučuje se da to bude u prepodnvnim satima.

Voda

Voda često nedostaje našem telu i u mnogim slučajevima problem sa pritiskom nastaje zbog nedovoljnog unosa tečnosti. Ako ne možete da kontrolišete uzimanje vode, ujutru napunite flašu od 2l i do kraja dana je popijte. Savetuje se da u slučajevima iznenadnog skoka pritiska odjednom, u velikim gutljajima, popijete veću čašu vode. 

Pasulj

Beli pasulj obiluje mineralima, naročito kalijumom i magnezijumom. Preporuka je da se pasulj skuva u vodi, začini po ukusu i jede tako pripremljen uz dodatak nekoliko kapi maslinovog ulja.

Beli luk

Beli luk spušta pritisak i to se zna od davnina. On može da pomogne u slučajevima kada vrednosti krvnog pritiska nisu značajnije povišene. Ipak, imajte na umu da uz pomoć ove namirnice pritisak može naglo da padne i ispod normalnih vrednosti. Ako vam ne prija intenzivan miris, uzmite manji čen i progutajte ga bez žvakanja, kao tabletu.

Jogurt i kiselo mleko

Jogurt ili kiselo mleko doprineće održavanju nivoa kalcijuma u našem telu. Dnevno bi trebalo uzeti oko 200ml ovih proizvoda.

Kivi

Kivi sadrži sva tri neophodna minerala - magnezijum, kalijum i kalcijum. Pokušajte da 14 dana zaredom, svako jutro, pojedete po jedan kivi. Za promenu koja će se desiti dugovaćete zahvalnost upravo ovoj voćki.

Višnje

Sok od višanja poznat je po tome što snižava krvni pritisak. Višnje su odlične i za osobe sa povišenim holesterolom, jer antioksidansi sprečavaju da loš holesterol oksidiše i ošteti krvne sudove. Višnja je čuvar celog kardiovaskularnog sistema. Dobar je izvor vitamina C koji povoljno utiče na odbrambene snage organizma, poboljšava vid, smanjuju koagulaciju krvi, popravlja krvnu sliku žena posle ciklusa, snižava pritisak i ublažava reumu.

Krompir

Krompir je odličan prilog, jer sadrži značajnu koncentraciju kalijuma i magnezijuma. Najvažnije je da se priprema na zdrav način. Može da se jede kuvan ili pečen u ljusci, jer se na taj način čuva najviše dragocenih materija.

Na mnoge uzročnike nije moguće uticati, ali ne smemo da zaboravimo da dosta toga zavisi i od nas samih. Ograničite unos soli, mesnih prerađevina, začina i grickalica i donesite novogodišnju odluku - da se ove godine hranite zdravo!

Sveža riba se preporučuje iz mnogobrojnih razloga, prvenstveno jer ćete uvrštavanjem ove namirnice automatski početi zdravije da se hranite, što se savetuje svim osobama koje imaju problem sa pritiskom. Takođe, sadržaj hranljivih materija koje riba sadrži doprineće boljem zdravlju organizma. Da bi korist bila maksimalna, koristite isključivo svežu, nezamrzavanu ribu. Odličan izbor je i losos.