B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Koliko sna nam zaista treba?

autor: Gomex | 07.05.2020
Koliko sna nam zaista treba?

Spavanje je od izuzetnog značaja za zdravlje, baš kao i pravilna ishrana i fizička akrivnost, a količina potrebnog sna se menja tokom različitih starosnih dobi. Ono što uvek ostaje isto je potreba da se uspostavi kontinuitet kada je u pitanju redovan san, tvrde stručnjaci.

Zašto je san važan?

Istraživanja su pokazala da je hronična neispavanost usko povezana sa depresijom, anksioznošću i problemima sa kožom. Koža se mnogo brže regeneriše noću i stoga bilo kakvu oštećenost možete da popravite višesatnim spavanjem. Redovan san će vas učiniti boljim i opreznijim vozačem, bićete bolji i samouvereniji govornik, ređe ćete patiti od migrene i glavobolja, bićete produktivniji na poslu i nećete praviti greške.

Čak 40 odsto populacije ima neredovan san i to može da bude uzrok mnogih bolesti. Sa druge strane, nije zdrava ni preterana količina spavanja, koja podrazumeva više od devet sati dnevno, a toliko spava pet odsto populacije.

Bebe mlađe od tri meseca spavaju između 14 i 17 sati, kasnije se to smanjuje na 11 do 14 sati dnevno, da bi u predškolskom uzrastu broj sati bio dodatno smanjen na 10.

Tinejdžerima i učenicima srednje škole u proseku je potrebno između 8 i 10 sati sna (mada im ništa neće faliti ni ako odspavaju sat duže ili kraće). Ljudi od 25 do 60 godina trebalo bi da spavaju 7 do 9 sati dnevno, dok je za starije od 60 godina dovoljno 7 do 8 sati da ostanu zdravi. 

Kako do kvalitetnog sna

Konstantna upotreba mobilnih telefona i interneta može da smanji sposobnost tela da utone u kvalitetan i dobar san, zato je važno da sve električne sprave u sobi isključimo sat vremena pre spavanja.

Nije preporučljivo ni da budemo izloženi jakom svetlu, kao ni da vodimo ozbiljne razgovore pre odlaska u krevet, a bilo bi idealno i da se unos kofeina posla ručka svede na minimum, jer kafa satima ostaje u organizmu. Eksperti upozoravaju da bez obzira na poslove i obaveze, moramo pronaći način da kvalitetno odspavamo, jer bismo u suprutnom mogli da naškodimo svom zdravlju.