B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Porodični magazin 23/2018 - Kolumna

autor: Goran Kovačević | 22.11.2018

Dragi naši,

Kod nas se kaže: „Ko o čemu, baba o uštipcima“, pa ću i ja, u skladu sa tom narodnom poslovicom, ponovo da se pozabavim sa Lidlom.

Prošlo je mesec dana, situacija se polako normalizuje, pa možemo da napravimo neki rezime šta nam se to dogodilo. Prema očekivanjima, GOMEX nije bio ozbiljno pogođen. Nakon samog otvaranja novog, situacija se polako, dan po dan, normalizovala i sada smo tamo gde smo bili. Očito je da su glavni udar doživeli tzv. veliki formati - super i hipermarketi.

Sve što se desilo bilo je očekivano. Videli smo one slike gde su se ljudi grabili za proizvode koji su prodavani ispod nabavne cene, ali to je tako svuda u svetu. Setimo se samo američkih božićnih rasprodaja gde ljudi spavaju ispred robnih kuća očekujući da uštede na kupovini. Nekome se ove slike nisu svidele, ali mislim da je to bilo za očekivati. Postoji statistički podatak da samo 2-3 % građana Srbije putuje izvan zemlje, pa je ovo na neki način bila mogućnost da se to inostranstvo poseti bez putovanja. Ljudi su radoznali i tako treba da bude. Što više vidimo i saznamo to će nam život biti bolji. Kada tome pridodamo ushićenje političara i novinara, sve je u granicama očekivanog. Lidl je ozbiljna kompanija sa specifičnim konceptom poslovanja. Neki vole takav način, a neki ne. To je lepota slobodnog tržišta.

Mi trgovci se borimo, a kupci biraju. Ipak, očito je da su se i u Lidlu pomalo uplašili našeg plitkog novčanika, pa su se opredelili da za sam početak krenu sa akcijskim cenama koje su bile ispod nabavnih. Šta ćete, veliki sistem, može im se, ali već posle 2-3 nedelje ovakve cene su iščezle. Dakle, sve što se desilo je bilo u okvirima koje su profesionalci očekivali. Jedino je država, sa svojom poniznom snishodljivošću prema Njegovom Veličanstvu – stranom investitoru i besplatnoj reklami ponovo pokazala svoje neznanje i kratkoročnost razmišljanja.

Kod nas u Zrenjaninu kruži vic da nam Nemci daju plate (investitori iz Nemačke) da bi im vratili novce kupujući nemačke proizvode u nemačkoj trgovini. Pametna zemlja, mislim na Nemačku. Ali, nisu oni problem. Problem smo mi kada očekujemo da nam neko drugi rešava probleme. Kako će neko drugi verovati u nas, ako mi sami ne verujemo u sebe?  

 

 Šešir nakrivi, lakše se živi!