B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Porodični magazin 20/2018 - Kolumna

autor: Goran Kovačević | 11.10.2018

Dragi naši,

Počinje puna trgovačka sezona. Trgovci se pripremaju za ključna tri meseca od kojih im uglavnom zavise rezultati cele poslovne godine. Dočekali smo i otvaranje Lidla i ne mogu a da ne budem (po)malo ironičan...

Kada bi srpski trgovci tako otvarali svoje prodavnice, davno bi propali. Eto šta znači biti velik i imati moćnu zemlju iza sebe. Ponovo se čuju glasovi o ulasku Spara na domaće tržište, ali sumnjam da će se to brzo desiti, osim ako ne krenu u preuzimanje Mercatora. 

Poražavajuće je kada vidite kako Lidl ulazi na naše tržište. Sporo, neodlučno, kao da ih neko tera, a to nije posledica njihove neorganizovanosti, već naše slabe kupovne moći. Interesantno je i kako naši javni radnici, pre svega političari, u dolasku stranih trgovinskih lanaca vide spas za srpskog potrošača. Ovakvo naivno ili politikantsko razmišljanje me ne bi nerviralo da indirektno ne postavlja tezu da srpski trgovci  pljačkaju potrošače. Daleko je to od istine i ne očekujem da mi se veruje na reč - ipak sam ja domaći trgovac. Istorija će pokazati šta je istina...

Znam da se neki neće složiti sa mnom, ali nema blagostanja bez jake domaće ekonomije i to pre svega u privatnom vlasništvu. Dobar odnos privatnog i javnog (državnog) vlasništva je ključ dobrog života. Strane investicije su uvek dobrodošle, ali ne kao osnova razvoja, već kao njen dodatak. Međutim, kako god bilo, konkurencija je najbolja zaštita potrošača i ona mora da se čuva. Korisna je i za trgovce, jer ih tera da budu bolji... Samo kada bi nas naša država pomagala makar upola kao što Nemačka država podržava Lidl.

 

 

                                Šešir nakrivi, lakše se živi!