B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Porodični magazin 20/2017 - Kolumna

autor: Goran Kovačević | 04.10.2017

Dragi naši,


Na žalost, ponovo moram da počnem sa izvinjenjem. Pre nekog vremena imali smo na akciji „Kupi me u četvrtak“ artikal Persil od 8kg sa poklon korpom. Ponuda je bila zaista povoljna i mi smo za taj jedan dan prodali više od 60 tona praška. I sve je to dobro, prodala se impozantna količina, oni koji su obavili kupovinu bili su vrlo zadovoljni, ali... Onda dolazi ono „ali“ koje sreću kvari. Taj dan smo zabeležili apsolutni rekord u broju reklamacija nezadovoljnih kupaca koji su planirali da kupe ovaj proizvod. Neke naše radnje su ostajale bez proizvoda već u 9:00 sati pre podne.

Kada smo malo bolje ispitali situaciju, utvrdili smo dva bitna uzroka koji su doveli do neželjenog problema. Prvi problem je bio u predviđanju količina koje će biti prodate. Prava je umetnost odrediti optimalnu nabavku, jer sve ono što ne prodate po akcijskoj ceni ostaje u magacinima kao mrtav kapital i pitanje je kada će se prodati. Drugi problem je što su naši trgovci pravili liste kupaca pa su ostavljali robu u magacinima za one koji su se prijavili. Ovo, naravno nije dozvoljeno pravilima kompanije i učinićemo sve da se to više ne ponavlja. Iz iskustva znam da trgovci prave ovakve ustupke prema kupcima koje smatraju svojim najlojalnijim potrošačima, ali isto tako znam da je jako teško odrediti ko je baš najlojalniji, pa se sve to na kraju pretvori u zloupotrebu. Sve u svemu ovakva praksa je bila i do sada zabranjena, ali od sada ćemo posebno obratiti pažnju na ovakvo ponašanje.

Zato molim sve potrošače koji nisu dobili željeni proizvod da prime naše, a posebno moje, izvinjenje i obećanje da ćemo pokušati da sličnu akciju ponovimo što pre.

Kada već govorimo o nezadovoljstvu kupaca, skoro je bila i afera sa kupcem koji je u jednom trgovinskom lancu (nije GOMEX  )kupio proizvod isteklog roka. Mnoge novine su objavile ovu priču, sve sa slikama buđavog proizvoda. Naravno, novinama je potrebna priča da bi privukli čitaoce pa je svemu tome dat ogroman značaj. Da se razumemo, proizvodi isteklog roka se ne smeju prodavati, a ako se nađu u prodaji, trgovac mora biti kažnjen i to je početak i kraj ove priče.

Druga strana medalje je da prosečna prodavnica ima između 50 i 100 hiljada artikala, a to znači isti broj mogućnosti da dođe do propusta. Mi u GOMEX-u imamo posebnu službu koja kontroliše higijenu, ispravnost uređaja i zdravstvenu ispravnost hrane. Najveći broj disciplinskih prijava se piše zbog neljubaznosti zaposlenih () i zbog isteklih rokova. Siguran sam da i kod nas ima isteklih rokova, ali isto tako siguran sam da naše službe otkrivaju barem 90% ovih slučajeva. Sada smo u fazi gde uvodimo softversko nadgledanje rokova trajanja proizvoda gde će nas sistem sam upozoraviti da su određeni proizvodi pred istek roka trajanja.

Kao što vidite, zaista se trudimo da broj ovakvih propusta svedemo na minimum, ali siguran sam da nikada nećemo problem rešiti sa 100% preciznosti i zato želim da naglasim da smo mi na zajedničkom poslu (trgovci-kupci) i da onaj koji svesno prodaje robu isteklog roka nije trgovac nego kriminalac.