B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Porodični magazin 18/2018 - Kolumna

autor: Goran Kovačević | 13.09.2018

Dragi naši,

Pošto smo u ozbiljnim pregovorima sa stranim investitorima koji bi investirali dodatni kapital u brzo širenje Gomexa, često smo se susretali sa pitanjem kako mi vidimo budućnost trgovine, pre svega srpske trgovine. Pitanje nije ni malo naivno.

Ako napravimo dobru prognozu daljeg razvoja, bićemo brži i u svakom pogledu uspešniji od drugih trgovaca. Ako pogrešimo... Mogli bismo i da nestanemo. Gde su sada nekada tako omiljene audio ili video kasete? Da li se još neko seća proizvođača telefona Blackberry ili Nokia, a bili su vrhunski u nekom trenutku. Njihov dramatičan pad je direktno povezan sa lošim predviđanjima poslovnih i tehnoloških kretanja koja će se desiti.

Šta možemo očekivati u trgovini? Na žalost, veći deo malih trgovaca će nestati. Iz ove kategorije ostaće samo najbolji. Desetak velikih, uglavnom stranih trgovaca će kontrolistai 80 – 90% tržišta. Sreća je što je popularnost lokalnih proizvoda postala svetski trend, pa to daje nade manjim, ali kvalitetnim domaćim proizvođačima. Zdrava i bezbedna hrana će postati apsolutni prioritet, a promet će se kretati prema manjim, ali specijalizovanim prodavnicama. Kasiri će verovatno najvećim delom nestati, a pojaviće se prodavci savetnici koji će davati informacije o proizvodima. Dobar deo trgovine će se preseliti na internet, naročito oni proizvodi koji su tehnički definisani gde tačno znate šta kupujete i kada ne vidite proizvod. Plaćaće se beskontaktno, a pametni telefoni će nam postati apsolutno neophodni. Prodavnica će još dugo biti bitno mesto prodaje, ali postaće i mesto druženja, informisanja, zabave.

Ne izgleda baš obećavajuće, ali šta god da se desi pametni i vredni ljudi će uvek naći svoje mesto i njihovi poslovi će preživeti. Pravo na grešku rapidno opada, ali inovacije, nova, lokalno prilagođena rešenja će uvek imati svoje kupce. Usluga će biti bitnija od proizvoda jer će se isti proizvodi moći pronaći po vrlo sličnim cenama na svakom koraku, pa će ljubaznost biti ključni motiv za odabir lokalne prodavnice. I eto... Pre hiljadu godina, a i za hiljadu godina, bez obzira na tehnički napredak izgleda da je ljubaznost bila i da će biti ključ trgovačkog uspeha. Baš tako i treba.

 

Šešir nakrivi, lakše se živi!