B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Porodični magazin 17/2017 - Kolumna

autor: Goran Kovačević | 23.08.2017

Dragi naši,

Pre nekoliko brojeva sam pisao o postupku koje su povele neke istočnoevropske države protiv proizvođača koji pod istom etiketom prodaju proizvode različitog kvaliteta, zavisno od toga da li se prodaju na istoku ili zapadu Evrope. Ne moram isticati da ni u jednom slučaju se nije desilo da se proizvod boljeg kvaliteta prodaje na istoku. Naprotiv.

Problem je došao do Evropske komisije (Vlada EU) i predsednik komisije Junker se saglasio da problem postoji, da ga treba rešavati, ali da to nije ništa tako ozbiljno da bi zahtevalo neku brzu akciju. U prevodu, multinacionalne kompanije koje uglavnom neguju ovakvu naopaku praksu su toliko jake i uticajne da ovakve inicijative mogu da razvuku sve dok i same ne zaključe da je vreme za promenu poslovne politike.

U čemu je u stvari problem?

Veliki proizvođači nemaju ništa protiv istočnoevropskih zemalja, niti ih vole, niti ih mrze. Jednostavno, one su siromašnije pa se kvalitet proizvoda kvari kako bi se pojeftinio i zadržao predviđeni profit, a neki su malo bezobrazniji pa koriste slabiju pravnu regulativu da bi zaradili koji (milion) euro više.

Ima i manje suptilnih načina kako nas varaju. Jedan veliki proizvođač hemijskih proizvoda upravo reklamira novu ambalažu proizvoda, ali prećutkuje da je smanjio količinu sadržaja. Drugi, veliki proizvođač papira je smanjio količinu papira, a pošto se papir deklariše po broju komada, a ne po težini, kupci su i dalje ubeđeni da plaćaju istu cenu. Tu je i čokolada koja je sa 100g pala na 80g ili jogurt koji je sa 200ml pao na 180ml...

Šta nam je činiti ?

Najveća kazna za proizvođače ili trgovce jeste da im kupci ne kupuju proizvode. Hvala Bogu naše tržište je dobro snabdeveno i uglavnom u većini kategorija možete pronaći neki sličan proizvod koji odgovara po kvalitetu i ceni. Jednostavno promenite proizvod, vaš novčanik je najbolniji bič. Zatvorite ga za one koji vas varaju i oglušite se o zavodljive reklame. To nije lako, ali kada bi uz potrošačku kaznu stigla i malo bolja pravna regulativa, siguran sam da o ovome problemu ne bi razgovarali sa Evropskom komisijom – proizvođači bi ih sami rešili.