B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Porodični magazin 05/2018 - Kolumna

autor: Goran Kovačević | 08.03.2018

Dragi naši,

Već neko vreme gledam na televiziji propagandni spot u kojem se govori o štetnosti upotrebe plastičnih kesa. Interesantno je što kompanija koja je finansirala tu kampanju nema ozbiljnih dodira sa plastičnim kesama, pa sam se pitao u čemu je štos.

Mi, trgovci, već duže vremena raspravljamo o upotrebi i zloupotrebi plastičnih kesa. Za većinu trgovaca nije problem u tome što se sopstvenim kupcima daju besplatne kese. To je još jedna usluga kojom trgovci žele da privuku mušterije. Problem je uočen kada je primećeno da sama činjenica što je nešto besplatno uvećava potrošnju i do 50%.

Jednostavno rečeno, nije problem dati besplatnu kesu, ali problem je kada se te kese neracionalno upotrebljavaju (jer su besplatne) pa se kao krajnji rezultat može videti more odbačenih kesa za koje će se ponovo trošiti novci da bi se prikupile i reciklirale. Radi se o krajnjem razbacivanju.

Svojevremeno sam predlagao da se odredi minimalna cena kesa, a da se se sav prihod donira za narodne kuhinje. Tako bi se sakupilo između 10 i 15 miliona evra i time bi problem finansiranja narodnih kuhinja verovatno bio trajno rešen. Da se ne lažemo, imali bi koristi i mi trgovci, jer bi bilo koja cena, pa i najmanja, značajno umanjila neracionalno korišćenje kesa, ali najbitnije je da bi se ipak smanjilo zagađivanje životne okoline i sprečilo razbacivanje preko potrebnih sredstava. Oni koji ne žele da plate kese, poneli bi neku torbu ili kesu od kuće i tako bi izbegli trošenje novca. Ideja izgleda dobro, ali negde se zagubila. Izgleda da je negde procenjeno da bi takvu meru građani procenili negativno, pa niko nije želeo da rizikuje pad popularnosti.

Da se vratim na onu reklamu sa početka. Zašto neko investira u kampanju koja mu ne donosi direktnu korist? Verovatno je neko procenio da se približavanjem EU i ovaj problem mora rešavati, pa nije loše da se na lak način pokupi koji poen kao “društvemo odgovorna” kompanija.

Na žalost, izgleda da je danas sve neka kampanja. Mora li tako? Polako dolazi vreme da budemo odgovorni i bez kampanja, onako, kao obični građani zabrinuti za svoju svakodnevnicu i budućnost svoje dece. Kese su nebitne, svaka ozbiljna kompanija ovakve troškove uračunava u cenu proizvoda, tako da je iluzija da postoji nešto besplatno, ali... zašto da bacamo?

                                  Šešir nakrivi, lakše se živi!