B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Porodični magazin 01/2020 - Kolumna

autor: Goran Kovačević | 09.01.2020

gomex, porodicni magazin, porodični magazin, trgovina, marketi, prodaja, akcije, popusti, sniženja, snizenja, magazin, kolumna, reč uredništva, Goran KovačevićDragi naši,

Živimo u čudnom svetu gde je sve isprevrtano, pa nikada niste sigurni šta je dobro, a šta ne. Ova moja konstatacija je inicirana „žalbom“ jednog našeg kupca, koji nam je napisao da naš trgovac nije hteo da provuče svoju ličnu karticu lojalnosti zbog njegove (kupčeve) kupovine. Radi se o situaciji gde bi keširiće (bodove) po osnovu kupčeve kupovine dobio naš trgovac.

To je zabranjeno, jer se tako oštećuju kupci i naš trgovac je postupio savesno, što zaslužuje svaku pohvalu. Zaključak kupca je bio otprilike: „Kako ih to zaglupljujete, nikada Srbija neće biti Švedska“. Iako je staro pravilo da se sa kupcima ne treba raspravljati, morao sam da mu napišem da Srbija nikada neće biti Švedska dok god vlada mišljenje da je osoba koja radi savesno i u skladu sa pravilima – glupa.

Ovaj primer nije neki poseban izuzetak. Zanimljivo je da je u Americi milijarder Donald Tramp pobedio u predsedničkoj trci uglavnom zahvaljujući glasovima siromašnih. Isti taj Tramp je opisan u knjizi „Ko je ko u Njujorku“ (knjižica stara petnaestak godina koja se često nalazi po hotelima, kako bi turisti malo prekratili vreme pred spavanje) kao „Biznismen koji se na sumnjiv način obogatio u trgovini nekretninama“.

U Velikoj Britaniji, na nedavnim izborima, pobedio je Boris Džonson, kandidat za koga je nesporno utvrđeno da je sklon laganju, a da obećanja izvršava tačno onoliko koliko mu odgovara. Sa druge strane, izgubio je Džeremi Korbin, za koga vlada opšte mišljenje da se radi o poštenom čoveku visokih moralnih principa.

Šta se tu dešava? Meni izgleda da ljudi (naivno) veruju da u ovom smutnom svetu pošteni ljudi nemaju šanse, pa očekuju da će se „mutivode” bolje snalaziti. Mislim da greše. Prevarant je prevarant, a kada dođe u kriznu situaciju, prvo gleda kako da zaštiti sebe, a za ostale... Kratko je pamćenje, zaboraviće, a tu su i mediji da vas uvere da je crno u stvari belo.

Ima jedna čudna situacija i kod nas, trgovaca. Najveći deo žalbi koje primamo odnosi se na neljubaznost. Zar nije zaista čudno da ti isti trgovci koji su u svojoj prodavnici neljubazni, kada odu u neku drugu prodavnicu kao kupci, očekuju od tih drugih trgovaca da prema njima budu ljubazni? 

To se zovu „dupli standardi“ i oni su manje-više uvek postojali, ali ljudi su uvek pokušavali da nađu neko smisleno opravdanje za očigledno nekorektno ponašanje. Danas je to postalo toliko uobičajeno da se niko ni ne pravda. Čudno.                                  

Šešir nakrivi, lakše se živi!