B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Kolumna

autor: Goran Kovačević | 06.12.2018

Porodični magazin 24/2018 - Kolumna

Dragi naši,

Prvo moram da se izvinim našim potrošačima koji su imali problema prilikom očitavanja kartica. Promenili smo način internet komunikacije sa našim prodavnicama sa ciljem da ubrzamo uslugu, ali se ispostavilo da se moramo vratiti na sporiji, ali sigurniji način. Jednostavno, internet infrastuktura ima povremene, kratke prekide koji se mere u sekundama ili minutama, ali svaki taj prekid, ma koliko bio mali, predstavlja problem za nekog kupca. 

Možda ste primetili da smo počeli sa prodajom putem naručivanja. Radi se o automobilskim gumama. Pošto nemamo dovoljno prostora u prodavnicama, ponudili smo kupcima da robu naruče, a da je mi isporučimo preko prodavnice koju kupac izabere. Naš plan je da omogućimo kupcima da preko internet platforme naruče bilo koju robu koja se ne nalazi u našem redovnom asortimanu, a da je mi isporučimo preko najbliže prodavnice. 

autor: Goran Kovačević | 22.11.2018

Porodični magazin 23/2018 - Kolumna

Dragi naši,

Kod nas se kaže: „Ko o čemu, baba o uštipcima“, pa ću i ja, u skladu sa tom narodnom poslovicom, ponovo da se pozabavim sa Lidlom.

Prošlo je mesec dana, situacija se polako normalizuje, pa možemo da napravimo neki rezime šta nam se to dogodilo. Prema očekivanjima, GOMEX nije bio ozbiljno pogođen. Nakon samog otvaranja novog, situacija se polako, dan po dan, normalizovala i sada smo tamo gde smo bili. Očito je da su glavni udar doživeli tzv. veliki formati - super i hipermarketi.

autor: Goran Kovačević | 08.11.2018

Porodični magazin 22/2018 - Kolumna

Dragi naši,

Pročitao sam u novinama vest da je Narodna banka zaključila da je posebno naplaćivanje „obrade“ kredita dozvoljeno, pa sam osetio potrebu da malo zagrebem po tom pitanju...

Pristalica sam slobodnog tržišta gde svako određuje cenu svog proizvoda, a konkurencija na kraju određuje koja će cena biti prihvaćena na tržištu. Dakle, možeš ti da tražiš novaca koliko hoćeš, ali ako ja mogu da isti proizvod kupim na drugom mestu za manje novaca - tvoj biznis neće dugo trajati. Sledeći ovaj stav, banke zaista imaju pravo da posebno iskazuju naknadu za obradu kredita, ali problem nastaje kada kupci ne mogu da utvrde šta je to stvarna cena. NBS je onda uvela EKS (efektivna kamatna stopa) koja objedinjuje i kamatu i razne naknade i to je u stvari prava cena kredita. 

Porodični magazin 21/2018 - Kolumna
autor: Gomex | 25.10.2018

Porodični magazin 21/2018 - Kolumna

Dragi naši,

šta god neko pomislio, za većinu nas jesen je najlepše godišnje doba, naročito ako je topla i prijatna kakva je ovogodišnja. Da, školarci će reći da se njima jesen baš i ne dopada previše, jer u ovom godišnjem dobu počinju učenje i školske obaveze, ali svakako to mora da se desi...

Jesen je i onaj deo godine kada se piljarice u našim marketima prosto preplave brojnim voćem i povrćem, toliko neophodnim za zdravu ishranu i kvalitetan život. Na “zaštitni znak” jeseni - grožđe - osvrnuo se u svom tekstu i naš saradnik Dr Vladimir Jorga. Poznato je da vitamine i minerale moramo da unosimo svakodnevno u naš organizam, a stručnjaci smatraju da je najbolje to činiti konzumiranjem svežeg voća i povrća.

autor: Goran Kovačević | 11.10.2018

Porodični magazin 20/2018 - Kolumna

Dragi naši,

Počinje puna trgovačka sezona. Trgovci se pripremaju za ključna tri meseca od kojih im uglavnom zavise rezultati cele poslovne godine. Dočekali smo i otvaranje Lidla i ne mogu a da ne budem (po)malo ironičan...

Kada bi srpski trgovci tako otvarali svoje prodavnice, davno bi propali. Eto šta znači biti velik i imati moćnu zemlju iza sebe. Ponovo se čuju glasovi o ulasku Spara na domaće tržište, ali sumnjam da će se to brzo desiti, osim ako ne krenu u preuzimanje Mercatora. 

autor: Goran Kovačević | 27.09.2018

Porodični magazin 19/2018 - Kolumna

Dragi naši,

Evo dobre vesti za potrošače u Srbiji. Evropski parlament je doneo odluku kojom se zabranjuje da proizvođači jedan te isti proizvod proizvode sa različitim kvalitetom, zavisno od tržišta na kojima se prodaju. Dakle, nema više Ariela za istok i Ariela za zapad.

Sad je definitvno utvrđeno da su svetske kompanije za zemlje istočne Evrope proizvodile proizvode slabijeg kvaliteta od onih koje su prodavali u zapadnoj Evropi. Pošto se radi o globalno poznatim kompanijama sa jakim lobističkim grupama, odluka se odnosi na buduće poslovanje i nema sankcija za prethodno varanje potrošača. 

autor: Goran Kovačević | 13.09.2018

Porodični magazin 18/2018 - Kolumna

Dragi naši,

Pošto smo u ozbiljnim pregovorima sa stranim investitorima koji bi investirali dodatni kapital u brzo širenje Gomexa, često smo se susretali sa pitanjem kako mi vidimo budućnost trgovine, pre svega srpske trgovine. Pitanje nije ni malo naivno.

Ako napravimo dobru prognozu daljeg razvoja, bićemo brži i u svakom pogledu uspešniji od drugih trgovaca. Ako pogrešimo... Mogli bismo i da nestanemo. Gde su sada nekada tako omiljene audio ili video kasete? Da li se još neko seća proizvođača telefona Blackberry ili Nokia, a bili su vrhunski u nekom trenutku. Njihov dramatičan pad je direktno povezan sa lošim predviđanjima poslovnih i tehnoloških kretanja koja će se desiti.

autor: Goran Kovačević | 30.08.2018

Porodični magazin 17/2018 - Kolumna

Dragi naši,

U modernim društvima se uspostavilo pravilo da nije vest kada pas ujede čoveka, već kada čovek ujede psa. Izgleda logično i zabavno, ali posledice nisu baš zabavne. Vesti su nam se pretvorile u crnu hroniku i rubriku „Verovali ili ne“. Loše vesti su realnost i ne treba ih izbegavati, ali potrebniji nam je racionalan i hladnokrvan prlaz sa potpunim informacijama, a ne površnost čija je jedina svrha da podignu čitanost ili gledanost nekog medija.

 

Poslednja loša vest koja se tiče trgovaca je vest o švercu 20-30 tona svežeg mesa kome je istekao rok, a koje je prošvercovano preko granice na još nepoznat način. Ima tu monogo nejasnoća, pa da krenemo...

Porodični magazin 16/2018 - Kolumna
autor: Gomex | 16.08.2018

Porodični magazin 16/2018 - Kolumna

Dragi naši,

 

Ulazimo u sam finiš sezone godišnjih odmora. Iskreno se nadamo da ste uspeli da ugrabite par dana (ili i više) i da “šmugnete” negde dovoljno daleko da možete da tvrdite da ste se odmorili.

Iskreno govoreći, nismo nešto sigurni da bismo period koji ostaje iza nas mogli nazvati letom, ali šta je - tu je. Klinci su već smislili pošalicu na tu temu koja glasi: “Zašto se bunite zbog vlažnog leta? Pa kiša je padala samo dva puta. Prvi put 21 dan a drugi put 14 dana...”.

 

autor: Goran Kovačević | 02.08.2018

Porodični magazin 15/2018 - Kolumna

Dragi naši,

Pre nekog vremena navršilo se 200 godina od kada je čuveni socijalista-utopista Robert Oven izašao sa parolom: „Osam sati rada, osam sati rekreacije, osam sati odmora!“. Negde sedamdesetih, činilo se da je sazrelo vreme da se i ovo radno vreme smanjuje, ali danas izgleda da pored osam sati redovnog rada mora da se radi bar još koji sat dodatno kako bi se obezbedio koliko-toliko pristojan život, a o penziji i da ne pričam.

Meni sve to ne izgleda naročito pametno, a ni efikasno. Ljudi moraju da imaju svoj privatan život usklađen sa poslom. To je odnos koji traje 40-45 godina, a to je malo predugačak period za život pod stalnim pritiskom. Sumnjam da je iko toliko izdržljiv, da radi dva posla i da ode u penziju zdrav.

autor: Goran Kovačević | 19.07.2018

Porodični magazin 14/2018 - Kolumna

Dragi naši,

Dobra vest za potrošače! Donesen je novi pravilnik o deklarisanju proizvoda koji bi trebao da omogući bolje informisanje o svojstvima proizvoda. Zastupam gledište da bi deklaracija trebala da sadrži jasne i razumljive informacije, a ne da zatrpava kupce gomilom nepotrebnih, sitnim slovima, poluinformacijama, koje kao da više služe da sakriju, nego da otkriju bitne karakteristike proizvoda. 

 

Današnji potrošač je sluđen tabloidnim naslovima tipa: “Strašno, kako nas truju!” ili “Užasno, hrane nas kancerogenim...” i da ne nabrajam dalje. Mogli bi pomisliti da neko samo sedi i smišlja kako da nas potruje. Daleko od toga da nema razloga za brigu. Neko je već dobro primetio da više ne pravimo hranu za ljude, nego za novce, a  onda ne treba puno pa da se neko seti da je bitno da se više zaradi, a hrana... Biće jeftina, lepo upakovana, upotrebljiva i ne baš direktno štetna. Uz malo pojačivača ukusa, biće kao prava. 

autor: Goran Kovačević | 05.07.2018

Porodični magazin 13/2018 - Kolumna

Dragi naši,

Prvo pravilo ovakvih zabavnih magazina je - nema loših vesti ! S druge strane, kada smo počeli sa ovim našim novinama, prvo pravilo je bilo i ostalo - nema petljanja, poverenje kupaca se mora zaslužiti! Sve ovo je lakše reći nego učiniti.

Svi mi, trgovci, se borimo za svakog kupca i iskreno verujem da velika većina zaista želi da ugodi kupcu, ali na terenu je malo drugačije. Usluga nije uvek onakva kakvu očekujemo, kvalitet svežih proizvoda varira, a i urednost nije uvek na nivou. Tržište je surovo, svaka greška se plaća i mi uglavnom znamo šta treba da radimo, ali često realnost bude daleko od naših želja.

autor: Goran Kovačević | 21.06.2018

Porodični magazin 12/2018 - Kolumna

Dragi naši,

U proteklom periodu dobio sam nekoliko pisama u kojima se potrošači žale da je roba u našim prodavnicama skuplja nego što je to u inostranstvu. S obzirom na naše, višestruko manje plate to sigurno nije prihvatljivo na bilo koji način.

Jedna gospođa je primetila da je npr. puter u Srbiji znatno skuplji nego u Italiji. O čemu se radi? Pre svega mislim da je u pitanju sistem subvencija koji je u EU razvijen do besmisla, pa često nije bitno ni šta ni kako radite, bitno je da ste se uključili u neki sistem subvencija. Ne treba zaboraviti da se na kraju uvek plaća puna cena, samo što to na prvi pogled nije vidljivo, jer deo cene plaća država sa novcem koji prikupi kroz porez od građana i privrede. Dakle, opet plaćaju građani. 

autor: Goran Kovačević | 07.06.2018

Porodični magazin 11/2018 - Kolumna

Dragi naši,

Počela je fudbalska groznica. Muškarci će uživati, a žene će se nervirati. Napuniće se kafići, prodavati sličice, neko će se radovati, neko tugovati, ali u svakom slučaju okrenuće se veliki novac. Iako načelno razumem kako se u tako nebitnoj igri stvara tako veliki novac, ipak sam začuđen toooolikom količinom novca! 

 

 

autor: Goran Kovačević | 24.05.2018

Porodični magazin 10/2018 - Kolumna

Dragi naši,

Red je da se i ja oglasim povodom tzv. “besplatnih kesa”. Zašto sam stavio navodnike? Zato što besplatne kese u stvari ne postoje, niti su ikada postojale. Svaki trgovac je njihovu cenu uključivao u troškove poslovanja, pa su kupci na ovaj ili onaj način ipak plaćali kese. 

Verovatno se pitate - zašto onda tolika graja oko nečega što se ionako već naplaćuje? Zašto da kupci plaćaju nešto što su već platili? Pitanje izgleda jednostavno ali odgovor je komplikovan. Pa, da pokušam da objasnim...

autor: Goran Kovačević | 10.05.2018

Porodični magazin 09/2018 - Kolumna

Dragi naši,

Ako želite da budete uspešan trgovac, morate da ispunite nekoliko ključnih zahteva.
Verovatno ćete prvo pomisliti na niske cene, ali nećete biti u pravu.

Kada pitate kupce šta im je najbitnije, najveći broj upitanih odgovara da su to cene. To je razuman odgovor i tako bi bilo kada bi kupci kupovali planski. Međutim,  kada posmatrate kako se kupci stvarno ponašaju, lako je primetiti da umesto razuma caruju emocije.

Pravljeni su eksprimenti gde bi za jedan te isti proizvod, samo u različitoj boji, ispitivači određivali tri različite cene. Bez obzira na deklaraciju koja jasno pokazuje da se radi o istim proizvodima, većina se opredeljivala za onaj sa srednjom cenom. Logika ide otprilike ovako: nisam bogat da kupujem najskuplje, ali ni siromah da kupujem najjeftinije. Dakle, opredeljujem se za srednju cenu.

autor: Goran Kovačević | 26.04.2018

Porodični magazin 08/2018 - Kolumna

Dragi naši,

Pred nama su Prvomajski praznici, a i Ðurđevdan samo što nije. Krenula je sezona izlaska u prirodu, s tim što to kod nas ne znači da je počela sezona šetnje u prirodi, već sezona roštiljanja. Nije ni to loše, važno je da se izađe iz rutinirane svakodnevnice. Ne jedem puno, ali volim roštilj ili, još tačnije, volim roštiljanje. To je drugo ime za druženje.

Hrana više nije samo način kako zadovoljavamo naše osnovne potrebe. Hrana je sada zabava, razlog za druženje. Naši analitičari primećuju stalni rast prodaje začina i to onih egzotičnih. Moja generacija nije ni čula za npr. kurkumu, a ona se ustoličila kao jedan od najprodavanijih začina. Pre neki dan, jedan prijatelj mi je poslao sliku pasulja koji je kuvao uz upotrebu azijskih začina. Za prosečnog ljubitelja pasulja, to je verovatno teško krivično delo i uvreda nacionalne kuhinje, ali na slici je izgledalo baš lepo, a pošto mi se prijatelj javio i posle degustiranja, reklo bi se da je sve prošlo bez težih posledica.

autor: Goran Kovačević | 12.04.2018

Porodični magazin 07/2018 - Kolumna

Dragi naši,

Pošto već duže vreme živimo u vremenu stalnih žalbi, što opravdanih, što neopravdanih, više opravdanih nego neopravdanih, želeo bih da sa vama podelim jedno dobro iskustvo.

Pre nekoliko dana imali smo upad profesionalnog pljačkaša u jednu od naših prodavnica u Beogradu. Pošto se takvi slučajevi pojavljuju s vremena na vreme (ne prečesto), naša standardna procedura glasi da zaposleni ispuni zahteve napadača kako ne bi došlo do ugrožavanja zaposlenih, a da nakon krizne situacije obaveste policiju i njima prepuste dalje rešavanje slučaja.

Tako kaže pravilo i radnici ga se uglavnom pridržavaju. Postoje i oni drugi koje ponese adrenalin pa se suprostave napadaču i... u najvećem broju slučajeva napadači beže neobavljenog posla.

autor: Goran Kovačević | 01.04.2018

Porodični magazin 06/2018 - Kolumna

Dragi naši,

Pretpostavljam da je velika većina naših kupaca dobila bar nekoliko poruka na svom mobilnom telefonu, a isto tako sam siguran da se svako bar jednom iznervirao zbog primljene poruke. Kada objektivno razmislite, ovakve poruke ne bi trebale da vam smetaju jer vam uglavnom nude neke pogodnosti, a vi sami odlučujete da li ćete ih iskoristiti ili ne. Ali... Kako god, ipak vas nerviraju, jer narušavaju vašu privatnost...

autor: Goran Kovačević | 08.03.2018

Porodični magazin 05/2018 - Kolumna

Dragi naši,

Već neko vreme gledam na televiziji propagandni spot u kojem se govori o štetnosti upotrebe plastičnih kesa. Interesantno je što kompanija koja je finansirala tu kampanju nema ozbiljnih dodira sa plastičnim kesama, pa sam se pitao u čemu je štos.

Mi, trgovci, već duže vremena raspravljamo o upotrebi i zloupotrebi plastičnih kesa. Za većinu trgovaca nije problem u tome što se sopstvenim kupcima daju besplatne kese. To je još jedna usluga kojom trgovci žele da privuku mušterije.

Problem je uočen kada je primećeno da sama činjenica što je nešto besplatno uvećava potrošnju i do 50%. Jednostavno rečeno, nije problem dati besplatnu kesu, ali problem je kada se te kese neracionalno upotrebljavaju (jer su besplatne) pa se kao krajnji rezultat može videti more odbačenih kesa za koje će se ponovo trošiti novci da bi se prikupile i reciklirale. Radi se o krajnjem razbacivanju.