U urbanim sredinama roditelji imaju problem kako da „nateraju” svoje osnovce da se odvoje od igrica i da izađu napolje. Sa druge strane, preteran boravak na igralištu podrazumeva i manje vremena za učenje, što bi moglo da prouzrokuje i slabiji uspeh, zar ne?
Prirodno okruženje, ne samo da je dobro za zdravlje dece, već poboljšava i njihovu sposobnost učenja. Čak i sasvim malo vremena provedenog u prirodi može da obezbedi značajnu korist.
Mnoga deca imaju problema sa održavanjem pažnje u procesu učenja, bilo da je to zbog raznih ometanja ili mentalnog zamora. Srećom, provođenje vremena u prirodi - šetnja u parku, pa čak i pogled na zelenilo kroz prozor - pomažu u obnavljanju dečije pažnje, što im omogućava da se koncentrišu i ostvare bolje rezultate na testovima.
Baš kao i odrasli, deca su pod manjim stresom kad imaju zelene površine na koje mogu povremeno da se povuku i koje im pomažu da budu otporniji. Studije su pokazale da održavanje nastave na otvorenom jednom nedeljno može značajno da poboljša dnevni nivo kortizola kod učenika.
Mnoga deca imaju problema sa samokontrolom, što može da ima negativan uticaj na njihovo obrazovanje. Zelenilo blizu kuća pomaže deci da imaju više samodiscipline i da se bolje koncentrišu - pogotovo devojčicama.
Čini se da deca vole časove na otvorenom. Nažalost, mnogi nastavnici izbegavaju da održavaju nastavu u prirodi iz straha da će deca biti nedisciplinovana i manje angažovana na sledećem času (koji će se održati u zatvorenom prostoru). Srećom, istraživanja navode da su deca angažovanija u procesu učenja ne samo dok su napolju već i nakon povratka u svoje učionice - čak i kada sledeći predmet nije povezan sa prirodom.
Iako je fizička kondicija važna za decu iz više razloga, možda nam neće odmah pasti na pamet uloga koju igra u procesu učenja. Deca u boljoj formi dostižu više akademskog uspeha. Iako nije otkriveno da priroda direktno utiče na fizičko stanje, jasno je da što više vremena deca provode u napolju to im je bolje kardiorespiratorno zdravlje.
Boravak na otvorenom takođe može da poboljša vršnjačke odnose i odnose između učenika i nastavnika. Neki tvrde da priroda pruža bogatu paletu raznorodnih predmeta i materijala - štapova, kamenja, blata - koji podstiču igre pretvaranja i istraživanja, kreativnost i veštinu rešavanja problema. Zaista, zapažanja nastavnika i pedagoga sugerišu da dečije igre postaju znatno kreativnije, socijalno i fizički aktivnije korišćenjem materijala iz prirode.