B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Tikvice za vitku liniju

autor: Petra Sljuka | 09.05.2019
Tikvice za vitku liniju

Danas su tikvice nezaobilazna namirnica u mnogim svetskim kuhinjama i uzgajaju se u celom svetu. Imaju vrlo malo kalorija -  samo 15 na 100 g, izuzetno su hranljive, sadrže visok procenat vitamina i minerala, koji jačaju imunitet. Obiluju vlaknima i vodom i zbog toga pomažu u mršavljenju i održavanju vitke linije.

Tikvice su najukusnije i najjeftinije povrće kad im je sezona. A sezona ume da im potraje tokom celog leta i rane jeseni. Prilikom kupovine birajte sveže plodove, koji su čvrsti na dodir i neoštećene kore, jer su tikvice osetljive i brzo se kvare. U frižideru, u fioci za povrće, ih možete čuvati svega nekoliko dana. Zbog toga gledajte da ih kupujete redovno i onoliko koliko će vaša porodica potrošiti za 3-4 dana. 

Tikvice-čudesno povrće

Tikvice su u potpunosti jestive, uključujući meso, koru, seme i cvet biljke. U kulinarstvu, pripremaju se na mnogo načina i važe za super zdravu namirnicu.

Bogate su anti-oksidansima, sadrže vitamin C i beta-karoten, koji povoljno deluju na imunološki sistem i prevenciju ateroskleroze. Zbog prisustva vitamina A, ovo povrće ima i protivupalna svojstva. Bogate su sastojcima koji neguju fotoreceptore u mrežnjači oka, pa tako učestvuju u očuvanju i poboljšanju vida.

Značajan je i sadržaj folne kiseline koji štiti kardio-vaskularni sistem tako što utiče na razgrađivanje homocisteina – aminokiseline, koja može izazvati srčani udar ili trombozu. 

Biljna vlakna, koja se nalaze pretežno u kori, utiču na snižavanje holesterola u krvi. Tikvice su prirodni diuretik - pomažu organizmu da se oslobodi viška tečnosti. Zbog ove osobine povoljno utiču i na hipertenziju.  Takođe su dobar izvor magnezijuma, koji igra važnu ulogu u zaštiti srca i mozga. 

Zbog izuzetno  niskog sadržaja ugljenih hidrata u plodu ovog povrća (i niskog glikemijskog indeksa), tikvice se uvek preporučuju u ishrani dijabetičara i osoba sa sličnim problemima.

Kako sve možete konzumirati tikvice? 

Tikvice možete jesti svakodnevno, dok im je sezona. Zdrave su, pune hranljivih materija ali budite oprezni s pohovanim tikvicama jer je njihov glikemijski index znatno veći. Ovo povrće je posebno zahvalno zbog svoje strukture jer se može primeniti i kao zamena za tradicionalne sastojke u mnogim jelima. Mogu se jesti i u sirovom stanju. Na taj način se maksimalno iskorišćavaju njihova hranljiva svojstva. Kockice tikvica dodajte čorbama od povrća, u fil za lazanje ili preliv za testeninu, a kolutiće stavite na pizzu ili dodajte u jutarnji omlet. Umesto testenine napravite rezance od tikvica. Ne zaboravite na musaku od tikvica, ređajte red kolutova od tikvica uvaljanih u griz, red dinstanog mesa, pa ponovo red tikvica, po želji ubacite još povrća i zalijte jajetom, pavlakom i mlekom. Musaku zapecite u rerni. Napravite polpetice ili pljeskavice od tikvica sa povrćem ili mesom po želji. Tikvice presecite napola po dužini, sredinu izdubite i napunite tikvice nadevom po želji i zapecite ih u rerni.