B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Opasne masne naslage oko struka

autor: Petra Sljuka | 25.10.2018
Opasne masne naslage oko struka

Gojaznost u predelu stomaka je često pokazatelj da se ispod potkožne masnoće krije višak visceralnog masnog tkiva, koje je veoma opasno po zdravlje.

Subkutanealna ili potkožna masnoća je vidljiva i relativno benigna sa zdravstvenog aspekta. Za razliku od nje, visceralna masnoća se nalazi duboko u trbušnoj duplji, ispod mišićnog sloja. Ona je u određenom procentu neophodna, kako bi obezbedila neophodnu zaštitu unutrašnjim organima koje oblaže. Ukoliko je povećana može biti opasna po zdravlje jer se taloži oko unutrašnjih organa i vrši pritisak na krvne sudove i organe. Organizam je u tom slučaju izložen velikoj opasnosti od srčanih tegoba, insulinske rezistencije, dijabetesa tipa 2 i pojedinih vrsta tumora. Visceralna masnoća se jednostavno može nazvati i stomačnom masnoćom, s obzirom da je tipično fokusirana na stomačnu regiju. Povećanje visceralnih masnoća u organizmu doprinosi i povećanju holesterola i triglicerida u krvi. 

Faktori koji doprinose povećanju visceralne masnoće su višestruki: nezdrav način života, nekontrolisano konzumiranje procesirane (industrijske) hrane, povećan unos ugljenih hidrata, šećera i proizvoda koje sadrže nezdrave trans masnoće, izbegavanje voća i povrća, sedentarni način života, bez fizičke aktivnosti, povećan unos alkohola i pušenje, nedovoljno ili previše sna, stres i depresija, starenje organizma i genetika... Smanjenjem stomačnog obima poboljšava se osetljivost insulina i tako pozitivno utiče na optimizaciju vrednosti šećera u krvi. Takođe, dolazi do regulaciji krvnog pritiska i snižavanju vrednosti serumskih triglicerida i lošeg (LDL) holesterola. Adekvatan način ishrane, dva litara vode dnevno i optimalna fizička aktivnost su od suštinskog značaja za skidanje viška visceralnih masnoća.

Namirnice koje se preporučuju  su:

Jabuke - obiluju dijetetskim vlaknima, koje smanjuju naslage visceralnih masti. Izazivaju osećaj sitosti, regulišu varenje I smanjuju nivo lošeg holesterola I triglicerida.

Bademi - odlični u prevenciji kardiovaskularnih bolesti. Sadrže magnezijum koji je važan faktor za izgradnju mišića. 

Mahunarke - bogate rastvorljivim vlaknima, posebno se preporučuje pasulj. Odlični su čistaći masnoća koje se talože u krvnim sudovima. 

Laneno seme - bogato omega-3 masnim kiselinama, koje su zdrave za srce I vlaknima. Minimalna količina koja se preporučuje za smanjenje povišenih masnoća je kašika mlevenog lana dnevno. 

Ječam - konzumiranje ove namirnice dovodi do značajnog pada vrednosti lošeg holesterola, kao i ukupnog holesterola. Razlog ovome je sadržaj beta-glukana, koji dokazano utiče na smanjenje sadržaja visceralnih masti.

Zeleni čaj - smatra se eliksirom za smanjenje sadržaja visceralnih masti, a polifenol koji se nalazi u ovom napitku smanjuje masne naslage i ubrzava metabolizam. 

Brokoli, karfiol, kelj, prokelj, kupus - namirnice protiv povišenih masnoća u serumu, doprinose mršavljenju i odličan su izvor vitamina i minerala.

Kada je u pitanju fizička aktivnost, za smanjenje visceralnih masnih naslaga, aerobne vežbe predstavljaju najbolji vid fizičke aktivnosti. Izdvojite pola sata za brzi hod svakog dana i veoma brzo ćete se rešiti neželjenih masnoća.