B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Oj Srbijo među šljivama...

autor: Petra Sljuka | 01.08.2019
Oj Srbijo među šljivama...

Šljive spadaju u koštičavo voće, zajedno sa kajsijama, breskvama, trešnjama, višnjama, maslinama i avokadom. U Srbiji se gaje na celoj teritoriji i veoma su popularne. 

Šljiva-Mala vitaminska bomba

Ove male vitaminske bombe su sočne, pune prirodnih šećera, antioksidanasa, sadrže veću količinu vode, imaju malu kalorijsku vrednost i odličan su izvor biljnih vlakana (celuloza, hemiceluloza, lignin, pektin), koje regulišu nivo holesterola u krvi. I sveže i suve šljive su podjednako dobre protiv zatvora i digestivnih tegoba.  Pomažu im i sorbitol i fenoli, kao i biljna vlakna, a 25g suvih šljiva, što je ekvivalent u proseku tri ploda, osiguraće nam 5 posto potrebnog dnevnog unosa vlakana koji je za muškarce od 19 do 50 godina 25 posto, a za žene iste starosne grupe 7 posto

Šljiva za užinu ili uz glavno jelo

Ipak, nemojte preterati sa količinom jer se od previše šljiva lako dobija dijareja. Savršene su za užinu i desert ali se mogu odlično kombinovati i uz glavno jelo. Cela grupa koštičavog voća sadrži veće količine beta-karotena, dobar su izvor vitamina B-grupe i vitamina C. Vitamin C utiče na bolju resoprciju gvožđa u organizmu i jača imunitet. 

Što se tiče sadržaja minerala, šljive su bogate magnezijumom, kalijumom, zatim kalcijumom, fosforom, natrijumom, bakrom i gvožđem. Zbog sadržaja gvožđa i vitamina C, preporučuju se vegetarijanskom i veganskom konceptu ishrane. Pored toga, bogate su i prirodnim fluorom, koji igra važnu ulogu u zaštiti zubne gleđi. Antocijani, biljni pigmenti, koji daju šljivama intenzivnu boju, pomažu u odbrani organizma od raka i bolesti srca tako što eliminišu štetne slobodne radikale koji oštećuju ćelije.

Smatra se da ovo voće pomaže i u detoksikaciji od kancerogenih agenasa iz životne sredine (kao što su nitrozamini iz duvanskog dima). Šljive se preporučuju i dijabetičarima, jer imaju relativno nizak glikemijski index i sposobnost da regulišu nivo šećera u krvi. Takođe, mogu pomoći i u prevenciji osteoporoze. 

Dok traje sezona, obavezno pojedite nekoliko svežih šljiva svakog dana. Birajte sveže, čvrste plodove bez oštećenja. Suve su dostupne tokom cele godine. Ukoliko volite voćne kolače i domaće džemove, ne zaboravite na ovu slatku voćku. Knedle sa šljivama su prava poslastica. Šljive su pogodne i za zamrzavanje. Plodove operite, osušite i prepolovite. Izvadite košticu, poređajte na tacnu koja može da vam stane u zamrzivač. Zamrznute šljive pakujte u plastične kesice.