B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Kako održati kilažu tokom zime

autor: Petra Sljuka | 19.12.2019
Kako održati kilažu tokom zime

Dešava se da baš tokom zime nabacimo nekoliko kilograma više, koje brzo skidamo u proleće da bismo bili u najboljoj formi na leto. Manje se krećemo, jedemo kaloričniju, često nezdravu hranu, manje povrća i voća i zaboravimo da pijemo vodu. Kako prekinuti ovaj začarani krug?

Saveti kako ostati fit i zdrav tokom zime

* Izbegavajte trenerke. Manje jedemo i lakše skidamo kilograme ako nosimo usku odeću.

* Jedite redovno, bez preskakanja obroka. Odredite vreme za jelo i držite se toga. Obavezni su doručak, ručak i večera uz dodatak jedne ili dve užine.

* Ne zaboravite na voće i povrće. Povrće treba da bude zastupljeno u svakom glavnom obroku. U zimskom periodu često nije dostupno sveže, pa slobodno uzmite i zamrznuto (mešavine povrća). U zamrznutom povrću često se nalazi veći procenat vitamina nego u svežem, koje je duže vreme bilo skladišteno. Voće možete konzumirati kao užinu, sveže, dodati ga u jutarnju ovsenu kašu, napraviti voćnu salatu ili domaći voćni sok.

* Uz jela od mesa ili ribe jedite samo svežu salatu, bez hleba i krompira.

* Neka Vam poslednji obrok bude najmanje 2 sata pre spavanja.

* Smanjite unos šećera i slatkiša. Beli šećer zamenite medom, stevijom, kokosovovim šećerom… Izbacite grickalice i slatkiše iz kuće. Frižider napunite zdravom hranom. 

* Smanjite unos soli. Margarin zamenite maslacem. Majonez zamenite senfom. 

* Prednost dajte žitaricama od celog zrna. 

* Jedite ribu svake nedelje.

* Svakodnevno jedite čen belog luka - uništava bakterije i jača imuni sistem.

* Grickajte orašaste plodove za užinu.

* Svežu salatu začinite hladnoceđenim uljem (npr. maslinovo) i jabukovim sirćem. 

* Izbacite negazirane i gazirane sokove. Zamenite ih domaćim svežim sokovima od voća i povrća i limunadom.

*Pijte dovoljne količine vode da biste sprečili dehidrataciju organizma, koja usporava metabolizam. Voda ispira ljudski organizam, detoksikuje ga i sprečava štetno delovanje toksina na ćelije. Pre svakog obroka popijte čašu vode. Ne konzumirajte tečnost za vreme i odmah posle obroka.

*Ne pržite hranu u dubokoj masnoći. Kuvajte, pecite ili je termički obradite na pari.

*U redovnu ishranu uvedite i određene začine koji ubrzavaju metabolizam, kao što su: biber, čili, ren ili beli luk.

*Jedite fermentisane mlečne proizvode kao što su jogurt, kiselo mleko ili kefir koji sadrže dobre probiotske bakterije i pospešuju varenje.

*Ako odjednom drastično smanjite količinu hrane, vaš organizam će doživeti šok i metabolizam će se usporiti. Polako, korak po korak, zamenite stare navike. Ukoliko ste gojazni, smanjite porcije. Ne izbegavajte cele grupe namirnica da biste smršali. Time rizikujete da izgubite svoje zdravlje, a ne kilograme. Umerenost je ključ.

*Vodite dnevnik ishrane. Stavite na papir šta u toku dana konzumirate i kada. Budite iskreni. Pomoći će vam da shvatite gde pravite grešku.

*Ne zaboravite na fizičku aktivnost. 30 minuta šetnje svakog dana može poboljšati vaše celokupno zdravstveno stanje.