B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Čia semenke hrana za trčanje

autor: Petra Sljuka | 20.12.2018
Čia semenke hrana za trčanje

Čia semenke su jestiva sitna crna, bela i tamnosmeđa semena koja potiču od biljke Salvia Hispanica. Veruje se da su čia semenke bile sastavni deo svakodnevne ishrane Maja i Asteka, a sam naziv “chia” je drevna majanska reč za snagu. Ove semenke vode poreklo iz Centralne Amerike i poznate su i kao “hrana za trčanje”, jer su važan deo ishrane Tarahumara, indijanskog plemena koje je čuveno po izdržljivosti u trčanju na duge staze.

Zašto su čia semenke toliko zdrave?

Čia semenke ne sadrže gluten. Predstavljaju bogat izvor omega-3 masnih kiselina, koje čine čak trećinu njenog sastava i smanjuju rizik od srčanih bolesti. Bogat su izvor proteina i minerala (magnezijum, cink, gvožđe, kalcijum, mangan, fosfor, bakar), i zbog toga se preporučuju sportistima, pošto pospešuju oporavak, izgradnju i regeneraciju mišića. Osim toga, čia semenke sadrže vitamine A, E i D i vitamine B grupe, koji su pogodni za vid, kosu, nokte, kožu, zube, mišićno i nervno tkivo.

Sadrže triptofan, protein koji daje osećaj sitosti, popravlja raspoloženje i uvodi u kvalitetan san, pa se preporučuju osobama koje pate od nesanice. Zbog visoke koncentracije vlakana poboljšavaju probavu i imaju snažna antioksidativna svojstva - za njih se govori da su hrana mladosti i dugovečnosti. Čia pozitivno utiče na regulaciju glukoze u krvi i zbog toga se preporučuju dijabetičarima.

Čia semenke su neutralnog ukusa pa se mogu koristiti kao dodatak jelima i desertima. Možete da ih jedete na različite načina ali se ne preporučuje termička obrada, kako ne bi izgubile hranljive materije koje ih čine posebnim. Pre konzumacije se preporučuje potopiti čia semenke u tečnost. Zašto? Kao prvo, olakšaćete sebi proces varenja, i kao drugo, nutrijenti postaju lakše dostupni za organizam. Još jedna prednost semenki je da mogu apsorbovati 10-12 puta veću količinu vode u odnosu na sopstvenu težinu. Potopite ih u vodu, mleko, jogurt, kefir, stavite ih u ovsenu kašu, u salatu, u džem, u deserte, koristite ih kao dodatak u pripremi hleba i peciva.. Budite kreativni, mogućnosti su neograničene. Preporučuje se najviše 2 kašike dnevno, ne više od toga, jer sadrže dosta vlakana koje mogu preopteretiti one koje imaju osetljiv stomak.

Čia dijeta - ništa lakše

Pored vlakana koja dosta pomažu u mršavljenju a sadrže ih ove semenke, one imaju i visok nivo alfa linoleinske kiseline i omega-3 masnih kiselina koje takođe utiču na brži gubitak kilograma.

Brojna istraživanja su pokazala da ljudi duže imaju osećaj sitosti ukoliko pojedu hranu bogatu vlaknima, a kada su u pitanju čia semenke kalorije koje unesete su zanemarljive a nećete biti gladni satima.