B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Bogata ishrana ali u „celofanu”!

autor: Gomex | 21.03.2019
Bogata ishrana ali u „celofanu”!

Ko nam je ovih dana bio u gostima?

Na pomen imena Zorana Modlija, ni jednom pripadniku starije i srednje generacije ne treba dalje ništa objašnjavati. Najpopularnija medijska ličnost ex Jugoslavije sredine osamdesetih. Čovek čiji je glas obeležio najznačajniji segment urbanog etra našeg društva. Onaj koji je učestvovao u formiranju muzičkog ukusa mnogih generacija. Malo se zna da je on zapravo profesionalni pilot i da je ostatak karijere proveo krstareći uživo svetskim etrom u kokpitu putničkih aviona...

 

Kako se snalazite u prostoru zvanom kuhinja?

Kao neviđeni kuvar, zastupam ideju stroge specijalizacije. Odlučio sam se da do savršenstva specijalizujem kuvanje jaja, a sve ostale izazove prepustim zaboravu. Mojoj kreativnosti najbolje su legla ona što ih je koka izlegla, a u mekom stanju se konzumiraju kašičicom. Očigledno je da se odlično snalazim u kuhinji: znam gde je šporet, gde džezva, a gde escajg.  Eto mog raja sve dok ima jaja...? 

 

Razlikuje li se ishrana pilota od ishrane nas „običnih smrtnika”?

Ishrana smrtnih pilota razlikuje se od ishrane smrtnih smrtnika onoliko koliko se avionski ketering razlikuje od domaće kuhinje. A razlikuje se. Meni lično uvek je bilo zanimljivo jesti s tacnom u krilu dok se „rogovi” avionskog volana u levom zaokretu zabadaju u pire, a u desnom zaokretu u zelenu salatu na tacni. Ja sam, znate, leteo na „boingu 727”, a to su avioni klasične koncepcije. Piloti „erbasova” su dosta komotniji: nemaju volan, već lete pomoću „džojstika”, tako da ispred sebe imaju čak i stočić na izvlačenje koji mogu da aranžiraju po želji i aktuelnoj ponudi stjuardesa. Kakva je ponuda? Uglavnom, identična onoj koja se nudi i putnicima na dužim linijama: aranžirana i celofanom obezbeđena pakovanja svežeg ili grilovanog povrća, skrobnih dodataka u vidu krompira ili rezanaca pripremljenih na različite načine i isto tako različitih mesnih narezaka. Standardno, kao što vidite. Riba, pečurke i jaja strogo su zabranjeni! Nadam se da vam je jasno i zašto. Ako nije, onda da znate: otrujete li se, do sletanja ćete tri puta ispustiti dušu! Pošto je teoretski moguće da se još neke, čak i manje osetljive namirnice pokvare, osnovno bezbednosno pravilo u avijaciji je da kapetan i kopilot nikada ne jedu isto jelo. To ne važi samo u avionu, isto kompanijsko pravilo prati i posade koje odsedaju po hotelima: u obavezi su da poručuju različita jela i različite deserte. Jer, ako bi slučajno jedan pilot „zaglavio”, zaista je mala šansa da se isto dogodi i njegovom kolegi.

 

Koliko ste bili zavisni od tzv. brze hrane dok ste radili kao radio voditelj?

Nikada nisam bio zavisnik od hrane, pa time ni od one brze. A ne vidim ni naročitu vezu između radio-voditeljstva i brze hrane... No, kad već pitate, ljudima bih objasnio da voditeljstvo nije posebno stresan posao pa da se čovek zbog toga goji zahvaljujući neredovnoj, lošoj i brzoj (is)hrani. Drage kolege-voditelji, organizujte život tako da vam doručak ne bude camo crna kafa! Doručkujte pre izlaska iz kuće, koliko god rano išli na jutarnju smenu, kao što bi normalno bilo da večerate koliko god kasno išli na noćnu. To je gastronomski recept za profesionalni život bez trzavica.