B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Užina je veoma važan obrok za decu!

autor: Gomex | 23.01.2020
Užina je veoma važan obrok za decu!

Deca u školi prosečno provedu pet do šest sati, te je školska užina veoma bitan, gotovo neophodan obrok. Ukoliko užina izostane, zbog prevelikog razmaka između obroka, može doći do pada koncentracije, a samim tim i produktivnosti u školi. Pored toga, postoji opasnost i od ulaska u deficit kad je reč o važnim hranljivim sastojcima, što veoma loše utiče na rast.

Važnost užine u ishrani dece

Užina je međuobrok koji treba da obezbedi energiju, vitamine i minerale do sledećeg glavnog obeda. Treba uvek da poštujemo postulate pravilne ishrane, a tu je najvažniji princip da, ako je moguće, svakog dana detetu (ali i sebi) obezbedimo tri glavna obroka i dva međuobroka, približno u isto vreme, sa pauzama od oko tri časa između. Priprema zdrave užine, od neprocenjive je važnosti za decu i njihovo zdravo odrastanje, a pri tom vam može uštedeti i dosta novca.

Preporuke za zdravu užinu

Preporuka je da užina koju pripremate sadrži mlečne proizvode, zbog kalcijuma i proteina neophodnih za rast i razvoj, kao i sveže povrće, koštunjavo voće bogato vitaminima i mineralima, žitarice kao kvalitetan izvor ugljenih hidrata i energije i, po mogućstvu, mesne namirnice. Po svaku cenu treba izbegavati grickalice, brzu hranu, sendviče od belog hleba i visokokalorične namaze poput majoneza...

Roditeljima se savetuje da se potrude i spreme deci užinu, jer je u gradu veoma teško naći kvalitetne gotove obroke. Ukoliko deci date novac umesto užine, sigurno će ga potrošiti na picu, čips ili peciva iz pekare, što radi 90% njihovih vršnjaka. Nutricionisti takve navike smatraju opasnim po zdravlje.

Dete mora redovno da doručkuje, ruča i večera, jer užina nije zamena za neki od glavnih obroka. Užinu treba prilagoditi potrebama deteta. Ako imate adolescenta u kući, morate mu, pored voća, dati i neku energetski bogatiju užinu, što bi mogao biti i običan sendvič sa pavlakom, mesnim proizvodima i dosta povrća.