B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Ukusan i neobično zdrav sir

autor: Gomex | 02.08.2018
Ukusan i neobično zdrav sir

Mladi sir je jako zastupljen u ishrani, najviše zbog svog blagog i laganog ukusa. Proizvodi se od delimično obranog pasterizovanog mleka sa smanjenim sadržajem mlečne masti i soli. Obiluje kalcijumom i zbog niskokaloričnih svojstava je uzuzetno zdrav.

Mladi sir ima blag i neutralan ukus i miris, pa se može kombinovati sa drugim namirnicama. Može se jesti sam, a često se kombinuje sa suhomesnatim proizvodima u raznim predjelima. Takođe, može biti odličan dodatak salatama i obrocima od povrća. Može se konzumirati i sa mesom, a posebno je ukusan ako se jede sa piletinom. Mladi sir se može jesti i sa raznim pecivima i testeninama, a mnogi ga konzumiraju i u kombinaciji sa voćem ili umesto pavlake na pečenom krompiru. Možete ga jesti uz topli prepečeni hleb, uz integralno pecivo ili kao dodatak svom omiljenom obroku.

Osim jasnih prednosti za zdravlje, mladi sir je takođe veoma pogodan za pripremu gotovo svih jela. Sir se obično služi kao deo predjela, uz suhomesnate proizvode ili salate. Zapravo, ne postoji ništa zdravije od činije svežeg povrća sa dodatkom sira i lanenog ili maslinovog ulja.

Osim kao deo predjela, mladi sir možete dodavati u mnogim kolačima i tortama, ali je veoma dobar dodatak svim pitama i pecivima. Takođe, može biti jedan od sastojaka pojedinih čorbi, a svakako da ga možete poslužiti uz glavno jelo ili ga upotrebiti u samoj pripremi. Tačnije, svaki recept koji kao jedan od sastojaka navodi sir, umesto uobičajenog sira, ubacite mladi sir i eto napretka.

Mladi sir, osim što će ukusom obogatiti vaše jelo, za tren oka će ga učiniti i daleko zdravijim. Mladi sir je odličan i lagan mlečni obrok. To je dobar izvor proteina, koji se u obrok može uklopiti na veliki broj načina. Tako imamo vrlo prilagodljiv i kulinarski iskoristiv izvor proteina i kalcijuma. Po ukusu i “težini” izvrsno može da se začini širokom paletom začina. Mladi luk, paprika, paradajz... ili voće poput ananasa, breskve, trešanja ili bobičastog voća čine sjajnog partnera svake kriške mladog sira. Može se hladiti, grejati, peći, a poslužiće i kao odličan nadev.

Mladi sir je deo programa ishrane u velikom broju dijeta.  Zbog niskog nivoa mlečnih masti i ugljenih hidrata, dobar je za osobe koje žele da izgube kilograme jer ne dovodi do stvaranja masnih naslaga i pruža osećaj sitosti. Takođe on je i niskokaloričan pa na 100g ima samo 90 kalorija.

Mladi sir sadrži i velike količine proteina, koji su neophodni za stvaranje mišićne mase, pa je veoma pogodan za ishranu sportista. Pomaže da se eliminišu toksini koji se iz organizma skupljaju u jetri. Takođe, se preporučuje osobama koje imaju problema sa disanjem i koje boluju od neke plućne bolesti. Pošto sadrži nizak nivo soli, mladi sir je naročito dobar za zdravlje srca, krvnih sudova i bubrega. Bogat je izvor kalcijuma pa povoljno utiče i na zdravlje kostiju. Preporučuje se trudnicama, dojiljama i deci.