Igra pruža deci mogućnost da kroz maštu i kreativnost budu šta god požele, da ispolje svoje potrebe i odigravaju svoje želje. Kroz igru deca imaju priliku da se zabave i da na zanimljiv način steknu dragocena iskustva i saznanja o svetu koji ih okružuje.
Društvene igre, koje su zbog svojih karakteristika i pozitivnih funkcija veoma cenjene i kod dece i kod odraslih, zapravo predstavljaju neku vrstu spone između roditelja i dece. Kroz njih se realizuju i ostvaruju mnoge važne funkcije.
Društvene igre stimulišu razvoj socijalnih veština tako što se kroz interakciju sa vršnjacima razvija sposobnost komunikacije. Mališani usmeravaju svoju pažnju na problem, razmišljaju o opcijama, tragaju za rešenjima, predviđaju sledeće poteze, uče se poštovanju pravila i fer igri. Sve te aktivnosti podstiču rad mnogobrojnih regija i centara u nervnom sistemu i utiču na njihov razvoj.
Naučna istraživanja su pokazala da se razvojni doprinos na planu socijalnih veština ogleda se i u tome da su mališani koji igraju društvene igre uspešniji u prilagođavanju grupi vršnjaka i postižu bolje rezultate u školi. Kroz društvene igre deca se uče da uvažavaju mišljenja drugih i da slušaju. Razvija se sposobnost empatije, jer kroz mnogobrojne sate provedene u igri deca stiču sposobnost da razumeju druge.
Učešće deteta u društvenim igrama ima svoj doprinos i značaj i u procesima razvoja samopoštovanja i samopouzdanja. Kroz komunikaciju i neprestanu interakciju sa vršnjacima mališan dobija različite informacije. Sve te informacije su važan sadržaj i element u procesu formiranja detetove slike o samom sebi. Dete uz osećaj sreće i zadovoljstva zbog dobrog rezultata u igri dobija priznanje od vršnjaka ili roditelja, što je značajno jer na izvestan način potvrđuje njegove sposobnosti. Kroz pohvalu mališan dobija potvrdu koja sugeriše da on vredi, da uz trud može da reši svaki zadatak.
Vremenom, korak po korak, kroz iskustvo u društvenim igrama, dete savladava malene, ali značajne lekcije koje će imati svoju ulogu u kasnijim godinama njegovog života. Te će mu lekcije pomoći da se na konstruktivan način suočava sa preprekama i problemima i da sačuva veru u sopstvenu vrednost i sposobnost.
Problem se javlja kada je ishod igre poraz. Neuspeh u igri u početku biva praćen suzama, bacanjem igračaka i ljutnjom. Ovde je uloga roditelja značajna. Oni moraju detetu da objasne da pobeda nije isključivo rezultat veštine i truda, već da je nekada potrebna i sreća. Treba sugerisati detetu da je svrha upravo igra i zabava, uvažavanje protivničkih i razvijanje sopstvenih sposobnosti, bez obzira na ishod.