B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

DECA VOLE PILETINU!

autor: Gomex | 14.11.2017
DECA VOLE PILETINU!

Piletina, odnosno pileće meso u piramidi pravilne ishrane zauzima značajno mesto među ostalim vrstama mesa. Piletina je lako svarljiva, visoke biološke vrednosti, sa optimalnim sadržajem belančevina.

Belančevine koje su sadržane u pilećem mesu sa oko 20%, uz visok procenat vitamina naročito grupe B, solidnim izvorom gvožđa i drugih minerala i svega sedam do 9 odsto masti, predstavljaju odličan izvor hranljivih sastojaka nisko kalorične vrednosti.

Sa svega 97 kalorija na 100 grama belog mesa, a uz zavidnu količinu plemenitih proteina neophodnih za obnavljanje tkiva i stvaranje hormona, antitela i enzima, kao i uz aminokiseline neophodne za funkciju mišića i izbacivanje toksičnih materija pileće meso predstavlja nezaobilazan segment koji podrazumeva zdrava ishrana.

Piletina utiče i da se dobro osećamo, jer aminokiselina triptofan koja je sadržana u pilećem mesu, upravo utiče na naše dobro raspoloženje.

Pileće meso je idealno za decu i starije ljude. Piletina obezbeđuje esencijalne proteine i aminokiseline neophodne za pravilan razvoj, a kod starijih ljudi povoljno utiče na povišen krvni pritisak i nivo holesterola. Zbog blagotvornog dejstva na or-ganizam, pileće meso zajedno s ribom, prema preporuci Svetske zdravstvene organizacije, spada među vrste mesa koje bi trebalo često konzumirati. Piletina, odnosno pileće meso izuzetno je zahvalna prilikom obrade u kuhinji – svaki deo pileta može se pripremiti na mnogo raznih načina.

Pravilna ishrana podrazumeva uzimanje namirnica iz pet različitih grupa: mlečni proizvodi, povrće, voće, namirnice pune belančevina (meso, jaja, mahunarke), ugljeni hidrati (žitarice, pirinač, hleb, krompir).

Bilo bi idealno kada bi dete u jednom danu dobilo dve porcije voća i povrća, dve porcije iz grupe mlečnih proizvoda, dve porcije belančevina i dve porcije ugljenih hidrata. Uz sve to, dete bi trebalo da popije najmanje pola litra vode na dan.