B2C Portal

Portal Kasica Brojalica

B2B Portal

Portal za dobavljače

Kasica Brojalica

  • Gomex Kontakt telefon0800 100 123

  • GOMEX Facebook

    GOMEX Instagram

Porodični Magazin

Porodični Magazin

Porodični magazin 23/2019 - Kolumna

autor: Goran Kovačević | 21.11.2019

Dragi naši,

 

Mi u Gomex-u uglavnom prodajemo hranu (oko 90% prometa), a najviše pažnje poklanjamo proizvodima u svežem stanju. I tu počinje noćna mora. Da biste dobili zaista kvalitetan svež proizvod, po pravilu morate da radite sa proizvodima kratkog roka trajanja, a to znači da morate da računate da ćete baciti najmanje 10% proizvoda, nekada i svih 30%. To mora da utiče na cenu, što opet znači da bi proizvodi na polici mogli biti skupi za prosečnog kupca, a to bi moglo značiti da je... biznisu došao kraj. Daleko bilo. :)  

Ovo nije problem samo trgovaca ili proizvođača. Generalno, čovečanstvo je sve mnogoljudnije, a glad više nije nešto što se može tolerisati, pa se pokrenula sprega biznisa i nauke, sve sa ciljem da se naprave sveži jeftini proizvodi sa dugim rokom trajanja, pogodni za transport i čuvanje u hladnjačama. Nije to bez veze, niti je u pitanju neka svetska zavera. Život se jako promenio.

Koliko god smo opterećeni našim dnevnim problemima i čini nam se da smo zarobljeni unutar uskih granica svakodnevnog života, mi smo u stvari već postali deo tzv. globalnog sela. Potpuno je normalno da banane, narandže, limun koristimo svakog dana, više nego bilo koje domaće voće. Banana je, na primer, uvek u top 5 artikala bilo kojeg marketa, pa bio on u Johanesburgu, Beogradu ili Helsinkiju. Pogledajte paradajz po marketima i  primetićete da su vrlo slični. Uglavnom se radi o nekoliko visokorodnih sorti koje su pogodne za transport i skladištenje, pa nije čudo da jednog dana jedete paradajz iz Španije, a drugog iz Albanije. Retko ćete pojesti neku domaću sortu. Čuveno domaće, veliko i sočno „volovsko srce“ jeste daleko ukusnija sorta paradajza, ali teško može da izdrži više od par dana od kada ste ga ubrali, a to mu drastično onemogućava pristup na policama marketa.

Naravno, ovakva situacija je morala da dovede do apsurda, pa sada imamo na oko predivne proizvode, besprekorno pogodne za transport i skladištenje, na polici izgledaju kao da su sad ubrani, ali... Nema ukusa. Sve je vrlo slično, ukus bez ukusa, vodenasto i ... na kraju krajeva, vrlo diskutabilnog zdravstvenog značaja. 

E, ’ajmo sada u rikverc. Pošto je jasno da smo negde pogrešili i uverili se u istinitost poslovice „Što je brzo, to je i kuso“ - polako smo stigli do tzv. organske hrane, a to je više-manje ono naše već pomenuto volovsko srce i to odgajano na način kao što su ga naše bake uzgajale. Majke preskačemo, jer su one već počele sa hemijskim čarolijama i nikada ne bi dobile sertifikat organske hrane. I evo nas, opet smo na početku priče.

Mogli bismo diskutovati do beskraja, ali jasno je da povratak na uzgajanje hrane na organski način nije rešenje problema masovne zdrave ishrane. Uvek će to biti deo ponude usmeren prema imućnijim kupcima. Nauka će morati još upornije da traga za novim sortama, pa i novim načinima ishrane, ne bi li pomirila kvantitet i kvalitet ishrane. Nama, kao još uvek dobrim delom seoskoj državi, ostaje da poradimo na rođačkim vezama, pa da pravimo neku razumnu kombinaciju između bašte i marketa. 

Za rođake ne znam,  ali mi u Gomexu ćemo se potruditi da vam ponudimo zdravstveno bezbednu hranu, po mogućnosti ukusnu i domaćeg porekla. 

 

                                Šešir nakrivi, lakše se živi!